3141
Sök

Byte av chassinummer

7 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Håller på med ett t5 bygge och köpte i dagarna en 965-95 som jag tänkte plocka front och inredning mm ifrån men bilen är tokfräsch och egentligen skulle jag vilja stoppa i femman i den bilen istället men det är ju lite problem att regga en 95a med t5 motor i-...

så skulle man kunna flytta över chassinummret från min 745-92 till 965-95 utan att det skulle verka misstänkt?

Och vart sitter alla nummer? vore ju retligt att missa nåt=) och ska jag kapa bort nummren och svetsa dit dom eller bara slipa ner och stansa in nya?

Och JA, jag vet att det inte är enligt regelboken...

Tacksam för seriösa svar...

181 Inlägg
27 oktober 2010
om du skall kapa dom så kapa bort en stooor bit runt om så man inte kan se att du kapat bort precis runt för då ser man ju de så åker du på en vit lapp som de står att du måste betala på kan ja tänka mig! men va försiktig me de iaf! smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 oktober 2010
Varför är det problem med just 95or?? Vad jag hittat så gäller samma krav vid motorbyten på alla bilar efter -75.

Eller menar du volvos maxgränser?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

7 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Varför är det problem med just 95or?? Vad jag hittat så gäller samma krav vid motorbyten på alla bilar efter -75.

Eller menar du volvos maxgränser?

grejen är den att med bilar som är nyare än 93 måste man regga som ombyggt fordon. det behöver man inte med en 92a, där är det en vanlig regbesiktning som gäller och det är betydligt billigare och smidigare..

8 883 Inlägg
27 oktober 2010
steinhaard skrev:
Och JA, jag vet att det inte är enligt regelboken...

Tacksam för seriösa svar...

Du ger svaret själv till varför tråden blir låst.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök