3440
Sök

Lönsamt med varmgarage?

16 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Hej har ett isolerat kallgarage och min tanke var att värma upp de på vinterhalvåret för att då slippa kallstartena för att minska slitaget/bensinförbrukningen lite iaf. Kan uppvärmningen betala minskat slitage/bensinförbrukning? va tror ni big_smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
29 oktober 2010
Ludvig90 skrev:
Hej har ett isolerat kallgarage och min tanke var att värma upp de på vinterhalvåret för att då slippa kallstartena för att minska slitaget/bensinförbrukningen lite iaf. Kan uppvärmningen betala minskat slitage/bensinförbrukning? va tror ni big_smile

Det beror på hur bra det är isolerat hur mycket det kostar att värma upp. Det kan vara så att om du låter garaget vara kallt kan det vara lönsammast, speciellt om det är ett fristående garage för en bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

16 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Japp fristående garage. Va är bästa sättet att värma upp de på?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
29 oktober 2010
Ludvig90 skrev:
Japp fristående garage. Va är bästa sättet att värma upp de på?

Jadu.......elen är ju dyr men en värmepump typ luft/luft kanske kan vara nåt, den drar nog bara 1000-1400 watt skulle jag tro, det gör våran som värmer hela vårat hus. Du kanske klarar dig med den allra minsta till ett garage.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 oktober 2010
Ska du använda bilen regelbundet så skulle jag påstå att det är dumheter att värma upp det. Ingenting sliter så mycket på en bil i rostsynpunkt som att köra ut i skitväder o minusgrader, sedan parkera i ett varmt skönt garage över natten för att sedan upprepa samma procedur nästa dag.

Vad du behöver är motorvärmare med kupevärmare!

edit: Jag vann Jocke! smile
Senast redigerat av caromania (29 oktober 2010)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 586 Inlägg
29 oktober 2010
att köra en saltig bil in i varmgarage är rena döden för karossen

En bil som ska köras varje dag ska stå ute året om på vintern

Det bästa är motorvärmare samt blir mycket billigare och minskat slitage

edit. Rätt kul att ha samma tanke inom 30 sekunder
Senast redigerat av jocke_gronberg (29 oktober 2010)

193 Inlägg
29 oktober 2010
Han är från Gotland som jag! dvs inget salt smile Ludde värm upp garaget åt mig smile

16 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Okey ni har nog rätt grabbar va kan de kosta och montera en motorvärmare på en bmw e46a?

2 011 Inlägg
29 oktober 2010
Som Jocke_gronberg skrev är det rätt.

Det absolut bästa för en bil är Car port. Skyddad från sol och skit uppifrån, men karossen är med på alla olika svängningar med graderna.

Ang motorvärmare har jag för mig jag läst någon tråd om antingen här eller på autopower.se

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Sök