3301
Sök

Bränsle felsökning...hjälp!

41 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Tjenare alla goa människor!
Min bil vill inte starta... Gjorde en omfattande felsökning på bilen, och det jag konstaterade var att lufftmassa mätaren var trasig, så jag köpte en ny begg från bildem. Satte på den, men ingen skillnad..Skillnaden var att bilen starta, men går fruktansvärt orent(startar bara om jag kopplar ut den nya Lfmätaren å sedan sätter på den när bilen är igång) Lambda lyser såklart... KAN det vara soppa pumpen i tanken som har lagt av, för jag vet att bara pumpen under bilen inte orkar med om itne förpumpen hjälper till...klämde ihop returen och "insprut" till soppan och då startar den mycket bättre... Kan detta vara "data" relaterat fel eller kan det vara förpumpen som e kass...tillägger att jag kört bilen bensinstop ett X-antal gånger...
Tack på förhand!

10 287 Inlägg
1 december 2010
Snälla Zooman. Berätta vad det är för bil du avser. Vi kan ju sitta och gissa att det kan vara din 740 men det är bättre att veta än att gissa.

Redigera också så att du har en bättre rubrik, tex "Volvo 740 går orent".

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

41 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Okej, är ledsen för detta. Det gäller min 740. Fast den går inte orent, mer att den går upp i varv och sedan dör. går utan lufftmassemätaren, men jag skaffade en ny och kopplade in, men ingen skillnad nästan.

Sök