I morse när jag åkte till jobbet så helt plötsligt går den upp i temp. Stängde av bilen direkt så den inte han börja "koka" Den drar inget vatten eller bubblar i vattenkärlet. Startade bilen igen körade ca 300m sen gick mätaren i bott igen. Men den har inte hunnit koka.
Vad kan felet vara? Kom helt plötsligt? Kass Termostat?
(Hjälpte en polare igår med starthjälp så min bil var igång i ca 20min på tomgång) (kan det haft nån inverkan)? Minns att de var jevligt varmt i bilen innan ja ställde tillbaka bilen på garageinfarten. Om den gått varmt vi tomgång och toppackningen gått då?
Hade igång den nu ett tag på tomgång och var ute och körde med den så den blev riktigt varm. Men nu gick den inte upp i temp?.. Kan det vara dålig blandning av glykol? Vattnet blir riktigt varmt! så när jag öppnar så ångar det lite men luktar inte avgaser.
vatten med glykol fryser inte på samma sätt som rent vatten, det blir bala kletigt och klumpar sig, så det pluggar igen alla kanaler, du behöver inte tömma ut, jag hade bara fyllt upp med glykol tills det rinner över, sen kört lite med det. Räcker det itne så fyll på mer när nivån sjunkit, jag gissar att en liter glykol kommer räcka för att klara 25-30 minus
vatten med glykol fryser inte på samma sätt som rent vatten, det blir bala kletigt och klumpar sig, så det pluggar igen alla kanaler, du behöver inte tömma ut, jag hade bara fyllt upp med glykol tills det rinner över, sen kört lite med det. Räcker det itne så fyll på mer när nivån sjunkit, jag gissar att en liter glykol kommer räcka för att klara 25-30 minus
Problemet löste sig med ny glykol Tack för svar.. tur man slipper riva toppen men troligen rycker la topppackningen med k24 turbo på