HenrikssonMedia skrev:
discokapten skrev:
mk2_power skrev:
grejen är att om du ska trimma en diesel ska du sätta dit typ en kcr-box som tar bort alla spärrar.
ska du göra en fuling kan du ersätta magnetventilen med en pysventil då det är den som slår bort laddtrycket, men detta rekommenderas inte.
Varför? Jag har själv kört med stummonterad wastegate och styrt laddtrycket med dieselmängden, det är inte så att den kommar att spika sönder direkt...
Hur menar du med stum monterad? Fullt stängd eller öppen i ett visst läge? Vid alternativ 2 kommer du få segare spoolup då wastegaten alltid är öppen även vid lågt laddtryck. Fullt stängd WG, ja det säger ju sig själv att laddet kommer skena
Iofs kanske är så man kör på diesel, har sämre koll på det!
Konstant stängd naturligtvis, snurrar inte mer än hur mycket avgaser som kommer, alltså du styr laddtrycket med hur mycket soppa du trycker in.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.