2571
Sök

Polo gti 16v 1,4 -97 Trögstartad vid kallstart

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
har en polo med 1,4 liters GTI motorn, 16v. Problemet med den är att den är inte direkt svårstartad för den startar, men den är  trög vid kallstart, Man behöver liksom ge fullgas när man startar den för att den skall hoppa igång, Sen står den och blöddrar lite alternativt dör, men då får man bara ge lite gas en kort stund så lägger det sig på normal tomgångsnivå. Men den låter dock lite "blöddrigt" Och om man trycker till för mycket på gasen när man skall iväg så dödar den sig. Detta är enbart om bilen stått en längre tid annars startar och går den som en klocka. Killen jag köpte den av prata om att avgasvärdena hade varit ett bekymmer på senaste besiktningen om det kan hänga ihop ? Någon som har en aning om vad det kan vara och om någon har några tips på hur jag kan utesluta saker, Ingående beskrivningar efterfrågas smile Men små tips tas också gärna emot : )

Tack på förhand !
Senast redigerat av Karlss0n (7 februari 2011)

___
\__
___o__|

bäst...
8 Inlägg
7 februari 2011
har du kollat nå felkoder på den?
skulle kunna prova att byta tempgivaren g62 som den heter på vw språk

460 Inlägg
7 februari 2011
byt tempgivaren så blir det bra

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Hur pass avancerat och dyrt är det att byta tempgivaren då ?

___
\__
___o__|

106 Inlägg
9 februari 2011
inte för jag kan säga på rak arm va d kan vara för ngt men felsök den först INNAN du byter tempgivare kan va annat som spökar me.

bäst...
8 Inlägg
9 februari 2011
den är lätt att byta och kostar runt 400 spänn

Sök