3929
Sök

Apr chip audi a4

19 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
tja!

tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av aprs ecu chip stage 1 eller om någon vet någon som har det, om det är värt pengarna?
sen oxå vart i sverige man kan installera ett sådant chip? och vad det kostar?

//Daniel

Bmw<3
340 Inlägg
25 februari 2011
Om det gäller vag chip så skulle jag definitivt satsa på ett chip från "powerchip" Dem har en grymt kunnig person vid namn "jörg". Kostade mig 3500kr. Bil: (Audi 2.0TFSI). Hade tidigare ett BSR program, men den går märkbart bättre nu med powerchip programmet.

Angående din fråga om APR chip. Någon återförsäljare av APR chip känner jag inte till tyvärr.
Senast redigerat av bearrr (25 februari 2011)

296 Inlägg
25 februari 2011
APR är en seriös firma men ska du bara köra steg ett så spelar det i princip ingen roll vilket chip du köper eftersom turbon ändå går i botten på alla chip. dvs. dom 7hk som skiljer sig mellan Bsr och Apr är omärkbar, och effekt skillnaden beror troligtvis på vilken bromsbänk den är bromsad på eftersom dessa diffar. så om du chippar din din bil på bsr, itsfun, dahlbäcks racing, tm chiptuning u name it kommer det i princip bli samma effekt eftersom en k03 inte orkar ladda mer än till 200-220hk.

varför just Apr?

MvH

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

19 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
ok ja men då spelar det ing inge roll i så fall då ju.
jag läste lite om aprs chip o tyckte det lät bra eftersom man inte behövde lödda om ecun på den utan bara ladda ner en mjukvara till den o sen oxå att du kan byta mellan två till fyra program på den t.ex orginal och chippad, o sen att det inte går att se att den är chippad heller(om det nu funkar vet jag inte) så det var väl mst det som jag fastnade för.

Sök