3178
Sök

Felsökning på vw golf 95a ADZ motor

15 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
VW Golf 3 90hk ADZ årsmod: 1995

Hej gott folk! nu håller jag på att bli fullständigt dum i huvudet på denna bil... för att försöka göra en lång historia kort så...
FELET: bilen vill dö efter visst antal kilometer och endast i 90kmt och över med jämn gas. startar jämt och kan gå i timmar på tomgång utan fel.

saker som är åtgärdat:
hela tändning sidan är bytt = tändstift,rotor,fördelare,spole(förstärkare),fördelar axel med hall givare.

samtliga jordpunkter i hela motorutrymmet samt under instrument brädan.

allt vakum är tryck testat och felsökt.

monojet är bytt samt bränslepump är nytt samt genom blåst med högtryck+ nytt filter. fotpackningen till monojet är nytt. har även bytt relä!

allt kablage är ohm mätt och kontrollerat från och till box samt till alla givare i motor utrymmet.

avgassystem är kollat och kat är kollad samt lambda är bytt.

motorn är komp testad med 13,2 13,2 13.1 13,2 i resultat.

tempgivare är oxå ohm mätt under olika temperatur förhållanden och funkar kalas.

vid eobd och obd scan visar den att allt funkar som sig bör och lagrar inte heller fryst data????

vad f*n är det för problem???? har någon haft liknande problem? eller kan komma med vettig ide då mina är fullständigt tömda snart... har även funderat på  emobilizer? kolkanister med ventilen? säkringboxen? tändningslåset? är ju vad jag kan komma på men verkar ju långsökt då bilen funkar i timmar på gården men ej under drift??? hmm
Senast redigerat av JEautoservice (10 november 2010)

5 Inlägg
12 november 2010
Hej.Har haft precis samma fel som du beskriver.Leta som en idiot i den bilen.Min var en vento -94 så det är ju samma skrot.
Mitt fel fanns i kablaget till motorstyrdonet.Den har 2 st + matningskablar i i en "krimp",alltså en skarv med flera matningskablar i.Den var ungefär i höjd med torkarstället.Sprätta upp kablaget från motorstyrdonet o bort mot torkarstället så hittar du den.Hoppas du har samma fel.Min skarv var väldigt ärjad.Fixade det så gick den sen.Hittade precis som du inget fel så ja drog siär mitt kablage eftersom alla komponenter var ok.lycka till

15 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Hej! såg nu att jag ej talat om vad det var för fel... felet var i kablaget till insprutnings kontakt. satt fast i några få tåtar bara...

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök