3208
Sök

Lite frågor om att montera aktiv baslåda i Saab 9-5 -98 med AS3

12 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Hej
Jag har en Saab 9-5 -98 med AS3 som jag vill sätta in min gamla baslåda i.

Jag har läst runt en hel del, men känenr mig ändå osäker på det här med inkopplingen.
Därför har jag några påståenden nedan som jag skulle uppskatta om någon kunde gå igenom för att se om jag förstått allting rätt.

1. Mellan huvudenheten och originalslutsteget är det en Balanserad Lågnivå?

2. Mellan steget och högtalarna är det högnivå?

3. Högtalarna vid främre dörrarna är bashögtalare och om man vill göra det enkelt för sig så kopplar man in en hög>lågnivåadapter på en av bashögtalarna och drar kabel till sitt egna slutsteg. Just bashögtalarna är att föredra framför övriga högtalare då signalen redan är filtrerad i originalslutsteget och bashögtalarna redan får "rätt" signal, kontra de övriga kan ha "bas-signalen" bortfiltrerad?

4. Mest rätt sätt att ansluta ett eget steg är att ansluta en Balanserad lågnivå>Vanlig Lågnivå efter huvudenheten till det egna steget?

Så vad har jag fattat rätt kontra fel?

Sedan har jag en fundering angående min aktiva baslåda, en GAS AS-8. Den har 2st RCA-ingångar (Low Input), men även en 6-polig kontakt där det står High Input. Varför är High Input 6 poler och hur får jag reda på pinouts på detta?

MVH Niclas

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
20 april 2011
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml finns det massor med svar och bilder/indelningen på anslutningskontakterna

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök