Har lite problem med värmen under huven på min bil. Eftersom grenröret går så närma huvudbromscylindern så skulle jag vilja få bort så mycket värme som möjligt. Därför funderar jag på att göra några snygga ventilationshål i huven. Tänkte bara höra om det finns nån/några som provat detta, hur ni har löst det och hur det blir när det regnar?
Då kan du bygga nya luftrör och skicka fram filtret från grenröret, då får den tillräckligt kall luft för din setup. Har du intercooler löser den ju även problemet innan insuget...
Då kan du bygga nya luftrör och skicka fram filtret från grenröret, då får den tillräckligt kall luft för din setup. Har du intercooler löser den ju även problemet innan insuget...
problemet var ju nu att värmen bildas nära bromscylinder behållaren.
jag skulle säga gör ett hål och lägg in fjällt i den. alltså ett område med (((((( så att det kommer in mindre vatten men all luft kommer ut. är du med på hur jag menar? alltså gällar typ
Jo, luftrör hade jag tänkt fixa men tänker mer på värmen kring huvudbromscylindern. Är ju ingen hit om det börjar koka i bromsvätskan. Till och med färgen på huven ovanför grenröret börjar ge sig.
Tycker att det med gälarna låter som en bra idé. Jag kör med Torque grenrör, det går närmre bromscylindern än original grenrör. Har också lindat med avgasbandage...
Ska ta en bild så ni kan se hur det ser ut. Om den går snålt eller om tändningen står fel borde man ju märka det när man belastar bilen, jag har inte märkt något sånt alls..
Ska ta en bild så ni kan se hur det ser ut. Om den går snålt eller om tändningen står fel borde man ju märka det när man belastar bilen, jag har inte märkt något sånt alls..