Hoj
Har införskaffat en Duett... till skillnad från alla andra här på garaget som har en Duett nöjer jag mig inte med "motorns underbara ljud". Stereo är ett måste men jag är inte intresserad av att lösa problemet genom att tatta sönder den fina orginalinstumentbrädan eller trycka in stereoenheten i handsfacket (redan ont om förvaring som de är).
Problem 1
Frågan är om jag ska försöka hitta nån bra plats att montera stereoenheten eller om jag ska köra på nån dockningsstation till ipod eller dylikt. Har dålig koll på fördelar/nackdelar med en dockningslösning, men misstänker att det medför att jag måste driva högtalarna med nått steg och då ska ju de gömmas nånstans också. Jag planerar att ha 4 högtalare (6,5" och 4" el. 5,25") så behöver väl ett okej steg för att driva alla fyra? Blir de inte dockningsstation skiter jag i steget, poppar inte så jävligt hårt ändå.
Problem 2
Högtalarna, är som sagt inte sugen på att sabba inredningen utan tänkte nog mer på ett "utanpåliggande" system som enkelt kan moteras bort utan skador. I skuffen är problemet redan löst där trycker jag in 2 st 6,5" högtalare i en vintage resväska med högtalarterminal på kortsidan (typ oldschool boombox). Vart placerar jag högtalarna fram (blir 4" el. 5.25")? Egenbyggda högtalarlådor eller tatta om några gamla väskor eller dyl, vad ska man isf tänka på när man bygger egna högtalarlådor?
Svar, tips och trix och förslag på plats och roliga sätt att montera högtalare huvudenhet/dockningsstation tages tacksamt emot...
Heldraget=Feldraget