2488
Sök

M50 motor i BMW e28

204 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
hejsan jag ska slänga i en BMW m50b25 motor i min E20 kaross och jag skulle kolla om det finns någon som har gjort detta förut och isåfall vilka motorfästen ska man använda eller måste man göra egna? 

Mvh Fredrik

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

Bonntrimmare
620 Inlägg
20 november 2010
det bör ju passa med M20 fästen för m20 i E28 efter som M50 och M20 väldigt lika block i övrigt men lutningen på motorn kommer bli lite ändrad men det kanske går att kompensera med motorkuddarna.
Men varför gå över ån efter vatten du får ett sjukt mer vrid med M30 maskinen jag trampar loss min på 4ans växel med Rdäck
vad är det dom säger "There is no replacement for discplament"

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 november 2010
D_Carlsson skrev:
det bör ju passa med M20 fästen för m20 i E28 efter som M50 och M20 väldigt lika block i övrigt men lutningen på motorn kommer bli lite ändrad men det kanske går att kompensera med motorkuddarna.
Men varför gå över ån efter vatten du får ett sjukt mer vrid med M30 maskinen jag trampar loss min på 4ans växel med Rdäck

Mera varvvillig kanske?

Om han nu vill göra det så är det mest bara att göra det. M50B25 är ingen dålig motor överhuvudtaget, har potential för bra mycket hästar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Bonntrimmare
620 Inlägg
20 november 2010
Rinnegan skrev:
D_Carlsson skrev:

Mera varvvillig kanske?

Om han nu vill göra det så är det mest bara att göra det. M50B25 är ingen dålig motor överhuvudtaget, har potential för bra mycket hästar.

Jag menar inte att m50in är en dålig motor går minst lika lätt att kräma effekt ur en sådan som ur en M30.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

204 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
okej har lyckats få tag i ett par m20 fästen så ska kolla sen när jag får tid. anledningen är för att jag vill itne ha viparmar och 12 vetilstekniken, men kommer antagligen bara köra 1 säsong med m50 sen blir det nog en s38b36 med turbo istället smile

354 Inlägg
24 november 2010
säger bara, PPF!!

MVH. Mattias!

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

1 271 Inlägg
9 maj 2011
ska bytta till m50 i min e28 i helgen och har du fått fram vad man ska köra med för motor fästen ?

204 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
jag svetsade egna motrofästen, vart enklast till sist!big_smile

1 271 Inlägg
19 maj 2011
Teamnocontrol skrev:
jag svetsade egna motrofästen, vart enklast till sist!big_smile

okej jag körde med m20 från e28

Sök