Hejsan! Monterade idag ett extraktorgrenrör på min 325 e30. När jag startade bilen lät det som en v8 ungefär och det läcker vid grenröret. Det går inte att känna med händerna att det finns ett läckage. Har dragit alla bultar så hårt jag kan och grenrörspackningen är en helt ny originalpackning.
Någon som har tips på hur jag skall bära mig åt för att få det tätt?
Hejsan! Monterade idag ett extraktorgrenrör på min 325 e30. När jag startade bilen lät det som en v8 ungefär och det läcker vid grenröret. Det går inte att känna med händerna att det finns ett läckage. Har dragit alla bultar så hårt jag kan och grenrörspackningen är en helt ny originalpackning.
Någon som har tips på hur jag skall bära mig åt för att få det tätt?
Det är inte så att själva grenröret har en skada eller att läckan sitter längre bak i systemet?
Hejsan! Monterade idag ett extraktorgrenrör på min 325 e30. När jag startade bilen lät det som en v8 ungefär och det läcker vid grenröret. Det går inte att känna med händerna att det finns ett läckage. Har dragit alla bultar så hårt jag kan och grenrörspackningen är en helt ny originalpackning.
Någon som har tips på hur jag skall bära mig åt för att få det tätt?
Då har du inte det. Om det läcker så pass att det "lät som en v8" så bör du känna det med händerna...
Väldigt konstigt, tycker mig inte känna något läckage alls. Men uppenbarligen har jag ju det. Hur kan jag få bukt på detta problem? Har värkligen dragit alla bultar så jag håller på att avlida haha
det kan inte vara så enkelt att en liten bit av gamla packningen sitter kvar på toppen så det inte blir riktigt tätt ändå? eller flänsen mellan grenrör och resten av systemet? hoppas det löser sig..