3495
Sök

Trimmar en bmw 525 tds och nu skulle jag behöva lite tips och hjälp!

25 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
#1
jag håller på och trimmar en bmw 525 tds, jag har bytt till större ic med 3 " anslutningar, 3" laddrör, byggt nytt grenrör och insug, chippat och satt på en större turbo. så nu undrar jag vad mer man skulle kunna göra på den? det spelar ingen roll vad det kostar, har nån något tipps så skriv järna. // Tobbe


12 086 Inlägg
8 juni 2010
#2
En ny dieselpump såklart, en mekanisk från M21D25 kan du ställa på rätt duktigt.
Stora tryckrör ger ingen effekt på en diesel utan snarare försämrar prestandan.

Hur vart grenröret? En polare byggde nytt grenrör men då gick bilen skit, det va byggt skitfint med snygga rördragningar o allt.  Fick inte ladd förens 3500rpm, bytte då till ett M21 grenrör med T3 anslutning o då vart de en jävla skjuss.

727 Inlägg
8 juni 2010
#3
T_Lundgren skrev:
jag håller på och trimmar en bmw 525 tds, jag har bytt till större ic med 3 " anslutningar, 3" laddrör, byggt nytt grenrör och insug, chippat och satt på en större turbo. så nu undrar jag vad mer man skulle kunna göra på den? det spelar ingen roll vad det kostar, har nån något tipps så skriv järna. // Tobbe

Projekttråd?? tongue

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

25 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#4
JapMax skrev:
En ny dieselpump såklart, en mekanisk från M21D25 kan du ställa på rätt duktigt.
Stora tryckrör ger ingen effekt på en diesel utan snarare försämrar prestandan.

Hur vart grenröret? En polare byggde nytt grenrör men då gick bilen skit, det va byggt skitfint med snygga rördragningar o allt.  Fick inte ladd förens 3500rpm, bytte då till ett M21 grenrör med T3 anslutning o då vart de en jävla skjuss.

okok, får kanske pröva det då, vet du om det blir nån skillnad om man byter spridare också?

har ej testat motorn än, håller på och renoverar den just nu men det blir spännande och se smile


25 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#5
Frayze skrev:
T_Lundgren skrev:
jag håller på och trimmar en bmw 525 tds, jag har bytt till större ic med 3 " anslutningar, 3" laddrör, byggt nytt grenrör och insug, chippat och satt på en större turbo. så nu undrar jag vad mer man skulle kunna göra på den? det spelar ingen roll vad det kostar, har nån något tipps så skriv järna. // Tobbe

Projekttråd?? tongue

har tyvär någon än men tänkte starta en innom snar framtid smile


12 086 Inlägg
9 juni 2010
#6
T_Lundgren skrev:
JapMax skrev:
En ny dieselpump såklart, en mekanisk från M21D25 kan du ställa på rätt duktigt.
Stora tryckrör ger ingen effekt på en diesel utan snarare försämrar prestandan.

Hur vart grenröret? En polare byggde nytt grenrör men då gick bilen skit, det va byggt skitfint med snygga rördragningar o allt.  Fick inte ladd förens 3500rpm, bytte då till ett M21 grenrör med T3 anslutning o då vart de en jävla skjuss.

okok, får kanske pröva det då, vet du om det blir nån skillnad om man byter spridare också?

har ej testat motorn än, håller på och renoverar den just nu men det blir spännande och se smile

Det finns en del att hämta i nya spridare men det är dyrt, min polare snacka om en som kunde slipa om original för 3000kr så de flödar bättre och finare.

15 Inlägg
4 april 2011
#7
Du som har dieselbemmern, tycker du att det är en bra bil rent allmänt? Hur är soppaförbrukningen? (funderar på att skaffa en) smile

517 Inlägg
24 maj 2011
#8
JapMax skrev:
En ny dieselpump såklart, en mekanisk från M21D25 kan du ställa på rätt duktigt.
Stora tryckrör ger ingen effekt på en diesel utan snarare försämrar prestandan.

Hur vart grenröret? En polare byggde nytt grenrör men då gick bilen skit, det va byggt skitfint med snygga rördragningar o allt.  Fick inte ladd förens 3500rpm, bytte då till ett M21 grenrör med T3 anslutning o då vart de en jävla skjuss.

passa M21 grenröret direkt på M51? ska skaffa en 325 tds och alla tips e bra smile


12 086 Inlägg
25 maj 2011
#9
SchleX_320 skrev:
JapMax skrev:
En ny dieselpump såklart, en mekanisk från M21D25 kan du ställa på rätt duktigt.
Stora tryckrör ger ingen effekt på en diesel utan snarare försämrar prestandan.

Hur vart grenröret? En polare byggde nytt grenrör men då gick bilen skit, det va byggt skitfint med snygga rördragningar o allt.  Fick inte ladd förens 3500rpm, bytte då till ett M21 grenrör med T3 anslutning o då vart de en jävla skjuss.

passa M21 grenröret direkt på M51? ska skaffa en 325 tds och alla tips e bra smile

Det kan jag inte lova, men det skulle jag tro.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök