3588
Sök

Volvo 944 ltt -97 drar vatten??

Ljudtokig =)
282 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
hejsan allihopa. jag en volvo 944 ltt(lätt trycks turbo) av årsmodell 97 med vx3 kamm och 531 topp.
jag undrar vad det kan vara för problem när den drar vatten, den drar ingen vatten i oljan vad jag vet/tror iallafall, för oljan är jätte fin i den.
Jag har även hört att det ska kunna vara topplockspackningen som har gått, men bilen går jätte fint i motorn.
sen har jag även hört att vattnet ska kunna komma in i något såkallat förbränningsrum, som gör så att det förångas, och lite utav vattnet kommer ut i avgas röret(läckte lite vatten i avgasröret för ett bra tag sen när man stog på tomgång, men ej under körning)? sen även att toppen ska kunna vara sned monterad.
Detta är vad jag har hört. är inte jätte duktig på bilar, och detta är ett problem jag verkligen inte förstår mig på, så jag är väldigt tacksam för svar. Mvh Rasmus:)

Forummoderator
26 342 Inlägg
1 juli 2011
Jag antar att du inte ser några fläckar på backen där bilen har stått?
Hur mycket är det som försvinner?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juli 2011
packningen vid vattenpumpen brukar vara ett fel.
slangen mellan torpeden och toppen kan det va lite spricka i
värmepacketet kan läcka ( brukar bli imma på rutan då)(eller vatten på golvet )
hur mycket vatten drar den ???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

59 Inlägg
1 juli 2011
Kolla ifall du har avgaser i expansionkärlet, då är det antagligen topplockspackningen. Håller just nu på och byter kyl på min bil då den drog vatten, hade skitmycket vatten i oljan. Oljekylet är inbbyggt i vanliga kylarn på 850/s70 osv. Så det var felet på min iaf smile

Ljudtokig =)
282 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Jag antar att du inte ser några fläckar på backen där bilen har stått?
Hur mycket är det som försvinner?

igår var jag ute och körde cirka 19mil med bilen, och då när jag stannade bilen vid cirka 17 mil så var nästan allt vatten borta sen så skruvade jag upp locket på kylarvätskan, då kom det tillbaka, emn så kanske det gör på dem flesta bilarna??

Ljudtokig =)
282 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
turboforssen skrev:
packningen vid vattenpumpen brukar vara ett fel.
slangen mellan torpeden och toppen kan det va lite spricka i
värmepacketet kan läcka ( brukar bli imma på rutan då)(eller vatten på golvet )
hur mycket vatten drar den ???

okey får gå och kolla detta, men vatten på golvet har jag inte, sen har jag ingen imma på rutan eller, bara som en normal bil:)

Ljudtokig =)
282 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Stylishh skrev:
Kolla ifall du har avgaser i expansionkärlet, då är det antagligen topplockspackningen. Håller just nu på och byter kyl på min bil då den drog vatten, hade skitmycket vatten i oljan. Oljekylet är inbbyggt i vanliga kylarn på 850/s70 osv. Så det var felet på min iaf smile

aha okey:) men jag ska enligt några som kollat på den inte ha vatten i oljan. detta är ett jävligt märkligt fel, har aldrig hört om detta problemet:O

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök