tänkte kasta upp bilder efter polarns uppgradering av sin 360turbo först satt det orginal B200F med 740 turbogrenrör saab900 turboagg och tillskotsprut tillskottssprut
numera sitter det en 97:ans B230Fk 531topp vx3kam tillskotsprut och den går på e85 sprutet är 360 orginal med större spridare i och en annan btr i övrigt orginal går något överjävligt bra dessutom känns det som den går betydligt bättre än en 850turbo med autotech steg3
kan säga att jag säger inte i mot..gick så inåt helvete bra att man nästan började gråta
jag tippar på runt 250hk vid 0.8ladd provkörde den en sväng men vågar inte riktigt pressa på den hårt genom växlarna då det är orginal M47R låda och orginal bakaxel
åkte med när det satt B200 motor och var det blött klev den ut på sladd direkt på 3:an då var den bromsad 23xhk om jag inte minns fel
ska försöka få spela in en film det finns en film med orginal maskinen med turbo ska se om han kan skicka över den så läger jag ut den 50-200 går på ett nafs utan det minsta tvekan
Okej ja det vore ju kul och se hur mycket det skiljer i effekt väg
verkligen i går kväll ringde han och berättade att dom fått upp laddtrycket och att bilen var hysterisk men kopplingen började slira
han köpte en sinterlamell som skulle i men dom klantade sig och skickade en med fel splines men tror han fått tag i rätt för idag skulle han och smith byta kopplingen frågan är hur länge lådan håller om han hamnar på 250-260hk som jag tror att den kommer hamna på om han maxar aggregatet
Lådan håller fint om man inte håller på att burna i varenda korsning Jag åker med min dagligen och har sladdat slut på ett par uppsättningar däck. Inte ens några missljud än. Får dock se hur den klarar av banan på söndag.
hehe jo en stund håller dom
men man ska verkligen ha respekt för drivlinan på dessa vagnar eller så är man skadad av peter smith som kör med ubersäkra drivlinor på sina 360:isar
Hehe, nä dom tål inte vad som helst direkt. Jag kom på sladd med min snett in mot en liten backe på ett industriområde och slängde i tvåan, då sa det knak och brak i en drivknut. Men jag har ju en kvar så de e lugnt
Men det är bra skoj att plåga dessa goa bilar, fortsätt så!
Nej dom håller inte för vad som helst Man får köra med huvudet. Något som dock förstärker hållbarheten är ju att sänka dom så man får en betydligt mycket bättre vinkel på drivaxlarna. Ska bygga ny drivlina i min i vinter ala Peter Schmidt Ska ut på mantorp på söndag så får se hur bra det håller då
åtusan ska nog ner dit oxå och kolla lite när peter är där och kör
dom testade polarns 360 mot peters 16v turbo och dom gick ganska jämnt enligt polarn 1.4bars ladd då gick intercolern sönder
får se om den rullar så åker vi nog den ner till mantorp sköt intercoolerslangen iförgår när vi var ute och hämtade nya intercoolern.. satt en fiat uno intercooler en stund och bilen gick endå riktigt bra fast den låg lös i motorutrymmet
lät lite suspekt när slangen hoppade av när vi låg fullt ös i 190 och ingen skruvmejsel hade vi =/
Se för fasen till att skruva ihop skiten Skulle vara intressant att se hur dom är emot varandra våra bilar. 1,4 bar låter lite mycket för en 16T. men får ju lite mer skjut i mellanregistret men sen blir det varmt.
tror han pratade om pekar på 1.4 iallfall vet inte vart dom la gränsen men peter ställde in sprutet och allt
nu blir det stora 940intercoolern och när den rasar blir det en från kl racing istället och 16t lär inte bli långvarigt under huven hörde något om ett 19t som han var sugen på den kommer dock ej rulla på banan
får se om han får liv i bilen själv måste jag jobba så man är inte mycket till hjälp
men håller tummarna annars får vi väll åka tråk saab eller 850 supersnik då blir man ifrån körd av en orginal 343 med b14
nu är den där bilen död men var ute med hans nya bil och provkörde i går en 360gl med typ 10k på mätaren
ovanstånde motor satt monterad ibilen en sväng men nu sitter det en b230fk med 16v topp ett hybrid t03/t04 agg går gött kan jag säga fullt tillräckligt med effekt men laddtrycksmätare gick inte över 0.6bar och den gick bättre än med b230fk med det dubbla laddet
låg och brände lite och den är fortfarande helt okej i 200blås även om man känner att man börjar komma till vad dämpare och sånt klarar av men hade sjukt skoj tyvärr ingen film då jag körde
motorn om jag inte minns fel är en B230FK 16v topp och ett hemma svetsat extraktor ett kina agg t03/t04 hybrid med bytta lager 800cc spridare e85 ställbar btr ommoddad bmw luftklappa iövrigt orginal tändsystem och sprut vet inte om det var i det här utförande eller med något mer ladd så hade den 270hk trycklockan ska bytas så trycket blir lite högre ska vara runt 1bar sitter nog en tilton koppling oxå inte riktigt hängt med på det här bygget
rolighetsfaktorn får 20 rattmuffar av 10 komfort får 0muffar