2811
Sök

Hjälp! singelturbokonvetering toyota supra mk4

Japanese Engineering
690 Inlägg
18 augusti 2011
#21
mr-supra skrev:
vad är fördelarna att åka på bf98 mot e85? vad måste man mer byta ut för att köra e85?

Du behöver enligt mig inte köra på E85 eftersom du inte vill ha så mycket effekt.

Det har diskuterats många gånger här på GORG om etanol lite sökning kan vara bra smile

Men iaf, Eftersom du behöver mycket mer bränsle så måste självklart bränslepump (dubbla rekommenderas) och spridare bytas sedan klarar många slangar inte alkoholen så jag skulle bytt slangarna och har hört att man även byter bränslefilter.

Ibland kan även regulator vara nödvändigt dock inte på en Supra.

OBS: Förbrukningen ökar med ~40 %!

Dock så tror jag bilen blir billigare i service.

Risken för knackningar minskar och bilen blir "renare".

Etanol kan vara bra om du letar efter effekter över 750hk
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (18 augusti 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

13 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
#22
ok. då blir nog bensin bäst. minst jobb? tänker inte plocka över 500hk nu.


vad kostar aemsprutet då??


7 120 Inlägg
18 augusti 2011
#23
Ska du ändå bygga om så kör på E85, finns inga nackdelar så länge du inte ska köra bilen på vintern.

Japanese Engineering
690 Inlägg
18 augusti 2011
#24
Aerodynamik skrev:
Ska du ändå bygga om så kör på E85, finns inga nackdelar så länge du inte ska köra bilen på vintern.

Ingen ide!

Hur många på GORG kör på E85 och har mindre än 600hk? (Supror)
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (18 augusti 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

7 120 Inlägg
18 augusti 2011
#25
1EVOXIN1 skrev:
Aerodynamik skrev:
Ska du ändå bygga om så kör på E85, finns inga nackdelar så länge du inte ska köra bilen på vintern.

Ingen ide!

Hur många på GORG kör på E85 och har mindre än 600hk? (Supror)

Spelar väl ingen roll hur många som kör på det? Nackdelarna blir inte fler för det smile

Japanese Engineering
690 Inlägg
18 augusti 2011
#26
Aerodynamik skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Aerodynamik skrev:
Ska du ändå bygga om så kör på E85, finns inga nackdelar så länge du inte ska köra bilen på vintern.

Ingen ide!

Hur många på GORG kör på E85 och har mindre än 600hk? (Supror)

Spelar väl ingen roll hur många som kör på det? Nackdelarna blir inte fler för det smile

Nej men det jag menar är att det är bara onödigt att etanolkonvertera om han bara ska ha 500hk

Vad är det som är bättre med en törstig etanol konverterad 500hks Supra än en vanlig 500hks Bensin Supra?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

13 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#27
den kostar väl inte mer att köra Etanol? slår ju ut sig på priset i slutändan?! eller?


Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 augusti 2011
#28
ligger priset under 10kr brukar det löna sig att köra e85. men han får ju ut mer på e85 än på bensin


Japanese Engineering
690 Inlägg
21 augusti 2011
#29
mr-supra skrev:
den kostar väl inte mer att köra Etanol? slår ju ut sig på priset i slutändan?! eller?

Du måste tanka nästan dubbelt så mycket!

Jag har sagt vad jag tycker, nu är det upp till dig.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Meister
6 763 Inlägg
21 augusti 2011
#30
1EVOXIN1 skrev:
Aerodynamik skrev:
1EVOXIN1 skrev:

Ingen ide!

Hur många på GORG kör på E85 och har mindre än 600hk? (Supror)

Spelar väl ingen roll hur många som kör på det? Nackdelarna blir inte fler för det smile

Nej men det jag menar är att det är bara onödigt att etanolkonvertera om han bara ska ha 500hk

Vad är det som är bättre med en törstig etanol konverterad 500hks Supra än en vanlig 500hks Bensin Supra?

Ja den drar mer på etanol men etanolen är billigare så du hamnar på samma bränslekostnad.

Han behöver ha nya spridare iallafall.
Han behöver iallafall en ny soppapump
Är inga fel med nya slangar
Han ska ha ett sprut som ska mappas.
Du får ner temperaturen i motorn med etanol och kan plocka mer effekt, så ja jag hade iallafall kört etanol


13 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
#31
låter som man ska köra benzin... hur stora spridare behöver jag då? för max 500hk?


Japanese Engineering
690 Inlägg
22 augusti 2011
#32
mr-supra skrev:
låter som man ska köra benzin... hur stora spridare behöver jag då? för max 500hk?

Du kan köra på 650cc eller 700cc.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

13 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
#33
Senast redigerat av mr-supra (23 augusti 2011)


51 Inlägg
23 augusti 2011
#34
Köp något i stil med detta
http://www.blocket.se/gavleborg/Supra_d … 20&w=3

Packet pris
AEM pnp Toyota Supra MKIV
HKS DLI Tändningsförstärkare
AEM Mapsensor 3,5bar
AEM Air Temp sensor
BEG
10000:-

Nuke Fuelrail med 6 st BC 750cc hög ohm spridare BEG
3000:-

OBS inte min annons!


13 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#35
din länk funkar inte?
Senast redigerat av mr-supra (24 augusti 2011)


13 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#36
hittar det inte Men det är högohm jag ska ha då i alla fall???


StressFläkteR
277 Inlägg
5 september 2011
#37
mr-supra skrev:
hittar det inte Men det är högohm jag ska ha då i alla fall???

Det beror på vilken supra du har?

japs us eu?



Sök