Take0n skrev:
Hej och tack för det snabba svaret!!
Jag besökte en skrot nära Huddinge men de hade inte hela dörrar utan enbart delar.. det är det som är problemet.. jag har ingen aning om vilka alla delar är.. Jag vet att man ska ha kablarna, motorn, insidan av dörren, knapparna, mekanismen för hissarna men vad mer behövs förutom det?
Det är väl ungefär, vet inte hur mycket som är klart i själva bilen men på en -99 är det knappast plug and play. Utan det brukar tom. bara vara en tom plats för kabeln i säkringshållaren. Måste ju gå att hitta ett par småskadade dörrar på en skrot för hyggliga pengar eller hitta någon som klyver en Golf på Blocket. Många roddar ju i Golfar så reservdelslistor och framförallt elscheman måste ju gå att hitta på webben. Sen är ju frågan hur seriös man vill vara om tex. elsystemet måste se ut som från fabrik med krimpar och rätt kopplingstycken osv. eller om man kan tänka sig att gena. Elhissar är ju egentligen bara +/- till knappen åsså vidare till dörren. I dörren brukar det vara en helt annan hissmekanik med motor istället för vev, i övrigt rätt mycke likt på bägge. En hygglig VW-reservdels säljare kanske kan säkert visa dig skillnaderna på datan vid disken om du frågar snällt. Där skulle nog jag börja iaf.
Senast redigerat av hotrodder (10 september 2011)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab