3321
Sök

Styling.. Regskyllt.

75 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Är det någon som vet om en sådan regskyllt som sitter på snöskotrar är laglig även på bilar?
Alltså en sådan självhäftande klisterskyllt...

9 108 Inlägg
30 januari 2007
Endast Vägverkets skyltar är lagliga på bilar. Det är många som inte bryr sig, men det kan bli dyrt wink

75 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Men dom som är på snöskotrar är ju vägverkets egna...
Senast redigerat av Wetterstrand (30 januari 2007)

Svindåre
1 433 Inlägg
30 januari 2007
en mindre skylt kan du få ha. skicka in en lapp som du ansöker om en mindre skylt till vägverket. säg att det inte finns inte plats för en stor! känner en som gjort de å det funkade fint.
Senast redigerat av ErskPersk (30 januari 2007)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

1 893 Inlägg
30 januari 2007
Klistermärkes skyltar är också vägverkets. De levereras till snöskootrar och andra terängfordon.
De är dock INTE lagliga på bilen. Jag har varit i kontakt med VV om det till min egna. Det bästa de kunde göra var att ge mig dispans för USA-bil. = Enradig skylt som bara är två cm bredare än gamla tvåradiga. På original fronten till min, finns det inte plats för skylt alls. Man kan montera den i intaget för kyl luften, med allt vad det innebär.
Just nu sitter den under, på gångjärn. wink i över 60 är den uppfäld och syns inte. (Får väl böter om jag inte ändrar på den innan.)

EDIT: Stavning.
Senast redigerat av Kristian_V (30 januari 2007)

9 108 Inlägg
30 januari 2007
Wetterstrand skrev:
Men dom som är på snöskotrar är ju vägverkets egna...

Jo men dom är som sagt inte för bilar.

Avstängd
1 031 Inlägg
30 januari 2007
Kristian_V skrev:
På original fronten till min, finns det inte plats för skylt alls. Man kan montera den i intaget för kyl luften, med allt vad det innebär.

Samma problem här så jag kör utan.

Sök