2992
Sök

Slutsteg ger ej ut full effekt?

27 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
Hej! har stött på ett problem med mitt slutsteg till basarna. steget är ett orion 1200 watts steg. får ej ut den effekten ur steget som ja fått innan? de kommer ljud från basarna men långt ifrån vad de ska komma? har mätt fram att de kommer rätt spänning fram osv. sen lyser power lampan och en esp lampa som ja ej vet om den ska göra? finns de någon som har någon ide? tack på förhand! mvh Erik

3 187 Inlägg
30 oktober 2011
Erik-92 skrev:
Hej! har stött på ett problem med mitt slutsteg till basarna. steget är ett orion 1200 watts steg. får ej ut den effekten ur steget som ja fått innan? de kommer ljud från basarna men långt ifrån vad de ska komma? har mätt fram att de kommer rätt spänning fram osv. sen lyser power lampan och en esp lampa som ja ej vet om den ska göra? finns de någon som har någon ide? tack på förhand! mvh Erik

färg på esp lampan?

27 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
orange

2 035 Inlägg
30 oktober 2011
Erik-92 skrev:
orange

Har du ingen manual till steget??

Orange verkar betyda att steget går i protectläge.
Senast redigerat av bosabengt (30 oktober 2011)

Biljudsveteran sen 1984!

27 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
hittar inte den tyvär, ne då finns en annan lampa som ska lysa rött

2 035 Inlägg
30 oktober 2011
Erik-92 skrev:
hittar inte den tyvär, ne då finns en annan lampa som ska lysa rött

Vad är det för steg du har? Kollade på ett monoblock på orions hemsida och då betydde rött "overheated" och orange protect.

Biljudsveteran sen 1984!

27 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
har ett Orion HCCA-D1200 okej

2 035 Inlägg
30 oktober 2011
Erik-92 skrev:
har ett Orion HCCA-D1200 okej

http://www.directeddealers.com/manuals/ … 20web2.pdf

Är ditt steg gammalt?

På dem nya HCCA stegen så är röd överhettning och blå är protect.

Biljudsveteran sen 1984!

27 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
tror de är ca 3 år okej

742 Inlägg
31 oktober 2011
1. Fasfel på basarna, inkoppling fel
2. Inställningar i stereon
3. Filterinställningar på steg
4. En bas trasig, kortis

Manual till ditt steg?
http://www.directeddealers.com/manuals/ … ers_Manual(05-06).pdf
Senast redigerat av AndrAAx (31 oktober 2011)

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

27 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
har kollat upp allt de men verkar som om steget ger någon sorts felkod vid uppstart? får en blinkning vid start i följd med dubbelblink sen startar steget? har för mig att steget ska starta direkt?

17 Inlägg
13 november 2011
att det blinkar kan vara en "safety" orsak wink mitt blinkar för att testa så alla lägen funkar, kolla alla kablar så dom sitter rätt, tillräckligt med jod osv smile hör av dig någon dag o leka liote ? wink har med en V70 nu ! smile Ha de bra o lycka till me steget smile

3 187 Inlägg
13 november 2011
finlirarn skrev:
att det blinkar kan vara en "safety" orsak wink mitt blinkar för att testa så alla lägen funkar, kolla alla kablar så dom sitter rätt, tillräckligt med jod osv smile hör av dig någon dag o leka liote ? wink har med en V70 nu ! smile Ha de bra o lycka till me steget smile

jod?

17 Inlägg
13 november 2011
jod jord minus karosskontakt, big deal så länge man förstår vad det menas? :p

3 187 Inlägg
13 november 2011
finlirarn skrev:
jod jord minus karosskontakt, big deal så länge man förstår vad det menas? :p

jod och jord är två helt skillda saker. finns många som läser och tar efter vad som skrivs här, det var därför jag poängterar det.

17 Inlägg
13 november 2011
när man pratar om effektförlust till slutsteg tycker jag i min åsikt att man bara kan räkna det som en grej.

1 045 Inlägg
14 november 2011
du kan ha en "felkod" lagrat i steget går att läsa ur med en dosa...

men pröva koppla ur + och - och låt steget ligga ett tag och koppla i det senare så kan den nolla sig om du har tur,,

kan bli så om du haft för dåligt med ström, om den känt steget skickat ut dålig signal ,m,m,m

ta även och mät dina basar med en multimeter så du ser att det är rätt ohm på dom,, så dom inte är trasiga

27 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
har skickat in steget på cdr för felsökning så får se vad som hänt wink absolut får vi göra de smile

27 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
skickade in steget på felsökning efter massa tester hit o dit... så ja får se vad som hänt, tack för tippset!
NMI skrev:
du kan ha en "felkod" lagrat i steget går att läsa ur med en dosa...

men pröva koppla ur + och - och låt steget ligga ett tag och koppla i det senare så kan den nolla sig om du har tur,,

kan bli så om du haft för dåligt med ström, om den känt steget skickat ut dålig signal ,m,m,m

ta även och mät dina basar med en multimeter så du ser att det är rätt ohm på dom,, så dom inte är trasiga

Sök