IronIsHard skrev:
Anders
När airbag lampan lyser så fungerar inte systemet. Så lyser lampan så löser aldrig airbagen ut.
Så för att man ska få en explosion i skallen måste lampan vara släckt.
Jag tror att antingen kan du kolla om du inte kan släcka den via mekonomen som någon säger det. Och hjälper inte det lär det garanterat vara sensor mattan i sätet.
/Fredrik
Hejsan Fredrik,
Jag hänvisar till detta textutdrag:
Faulty Air Bag Sensors
Vehicle airbags are not supposed to engage until a sufficient force, or impact, is applied to the area of the vehicle that contains the sensors. However, if the sensors are faulty, an airbag can go off for no apparent reason. Faulty sensors can detect impact forces when none are present.
Faulty or Improperly Placed Airbag Wiring
The wiring that connects the airbag sensors on the chassis of a vehicle to the actual airbag component inside the vehicle steering wheel has to be installed correctly and functioning properly for proper airbag operation. If any part of the wiring is faulty, or if the wiring is installed incorrectly, the airbag can be triggered to go off at the wrong times or not at all, and the functionality of the airbag will be compromised.Vem vet om nån har vart och grävt och ryckt i kabage och kontakter?
Jag hävdar inte att de kommer utlösa, utan att de teoretiskt och praktisk kan göra och har gjort.
Hur än liten risken må vara. Så är det ändå bäst att kolla upp.
Mvh
Anders
Senast redigerat av ajonasson (22 november 2011)
Even with cruise control.. you still have to steer.