3965
Sök

Turbo till Saab 9-3 2.0t -01

229 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Hallå, jag undrar om någon vet vilken turbo man ska ha till saab 9-3 2.0t med motor b250l? Finns det någon bättre än orginal som passar på samma fäste? eller det finns bara en variant till denna modellen av bil? Eller om någon vet ngn bra sida där de säljer turbosar billigt? Är en utbytesturbo något att satsa på eller ska jag satsa på ett köp av en helt ny turbo? Jag skulle vilja ha en kraftigare turbo. // Mattias
Senast redigerat av CalibraN92 (22 november 2011)

Servicetekniker
160 Inlägg
22 november 2011
För det första så heter motorn B205L (säkert en felskrivning). Sen fínns det två varianter på turbosar till denna. En garret och en Mitsubishi. Aero och viggen har Mistubishi TD04-15T. Denna är stabilare och svarar bättre om man vill trimma lite. Sen finns det andra varianter av TD04:an om passar någorlunda rakt på.

Finns flertalet firmor som har dessa ag¨g. Men ett tips är att handla ett beggat på STCS. Brukar dyka upp nån då och då.

OG9-3 2.0T Sport Edition

229 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Ja jag menade 205l smile Passar aero och viggen turbon eller måste man bygga om lite? Jag är inte medlem på STCS sad är du medlem där?

Servicetekniker
160 Inlägg
22 november 2011
Om man har Garret från början får man bygga om lite. Och har du en B205L så rä det en Garret original.

Ett varingsfinger bara: Den motorn du har vill inte gärna vara med så mycket längre än 300hk strecket.

Men det som krävs för att konvertera är egentligen bara olja och vattenrören till turbon. Ca 700kr om jag inte minns fel.

STCS forumet kan du bli medlem i gratis. Bara att registera sig. Krävs får att komma åt Köp och sälj. Klubben däremot kostar några hundra.

Tror faktiskt jag såg en TD04 i veckan...

OG9-3 2.0T Sport Edition

229 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Okej, Kan du länka sidan? Okej det låter bra.

Servicetekniker
160 Inlägg
23 november 2011
http://forum.saabturboclub.com/

Ligger under pryltorget säljes. Men som sagt så måste du bli medlem för att komma in.

OG9-3 2.0T Sport Edition

Sök