Precis.. intern wg funkar inte så bra.. men nog lite olika från fall till fall..
D24tic är inte korrekt modellbeteckning, tror den heter bara D24T o avsett om det är med eller utan turbo, men ej helt säker..
122 pigga hästar som standard om du har intercooler varianten. Att den pajjade efter 2 veckor kan jag mycket väl tänka mig.. dessa motorer ska inte trimmas, dom tål det inte, det kommer inte bli en tillförlitlig motor, den kommer att rasa, tro mig. Topparna är urkassa för den typen av hästar, dom spricker lätt genast dom blir lite varma och utsätts för påfrestning och/eller varvtal som den inte är byggd för.
Är du ute efter en diesel och lite fler hästar än orginal så har du nog valt fel motor typ, jag skulle hellre gå på Mercedes W124 300D, den passar bra i Volvo 7 serien även om det är lite pill att få ner den, samt att Mercedes motorerna håller mycket bättre än D24.. för övrigt är D24 en Lastbilsmotor som igentligen inte var på tal att sitta i en personbil förrens Volvo kom på idén att fråga VW om att göra vissa modifieringar för att få ner den i Volvo 240 i slutet på 70 o 80 talets början.
Satsa på MB 300 dieselmotor istället.. roligare, hälsosammare, ovanligare, och bättre på alla sätt anser jag.
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **