2651
Sök

Bilstrereo installatör i Halland

22 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Hejsan,

Har nyss köpt mitt första Biljud, och är helt ny på grejerna så har aldrig installerat något, dragit kablar m.m.
Så söker någon som vill tjäna lite extra pengar sabbt:)
Fördel om ni bor i närheten av Varberg, Halland.
Gärna att det blir hyfsat bra gjort också
Hör av dig så kan vi utbyta information och diskutera ett pris:)

( Det är en Saab 9000 CSE -97 )

För att någon kanske ska visa lite intresse så tänkte jag försöka få förklarat vad jag vill ha gjort:)
*Dra ström kabel från batteri till bagaget till 2 slutsteg.
*Lågnivå kabeln från Stereo till slutsteg 1 till att köra Baslådan på.
*Från Slutsteg 2 vill jag köra mitt front system, på 2x4". Kablar där vet jag inte? Är det "Stereon -> Slutsteget -> Högtalare" eller?
*Mina 2 6x9" (hatthyllan) vill jag köra på Huvudenhetens Förstärka, dvs. inget slutsteg på dom två.

Vet inte jag missat något? Någon standard grej?
Vid intresse eller frågor, påpekande eller vad som,var snäll att svara här bara:)
Hörs

"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse om, eftersom den skymdes av några människor..."

72 Inlägg
5 februari 2007
Tjena! Hur mycket betalar du för jobbet? Jag har gjort detta några gånger men är fortfarande bara en amatör. Jag har bytt till en märke som heter kicker så jag har 2 st. MDS X-MAX 10" basar till salu om det är av intresse? Gå in på annonser här på garaget och sök på x-max så hittar du min annons. Dom spelar ruskigt bra!! Och det är inte en skråma på dom. Sen vet jag inte om du verkligen ska köra ett slut steg på dina framhögtalare,, tror nog 2 st. delningsfilter passar in där bättre? Ring brl för att kolla det så du är säker. För gör du det så slipper du dra kablar till ett slutsteg och du sparar både tid o pengar. Sen föreslår jag att du skiter i 6x9:or. Eftersom du ska ha baslåda så tycker jag det är onödigt med dom. Sattsa då hellre på sjyssta dörrhögtalare och så kör du basljud från skuffen bara. Jag anser att man har 6x9 för att få till basljud på bästa sätt om man vill slippa montera baslåda. Men nu ska du inte bara lyssna på mig,, är som sagt bara en amatör på detta men nu har du ett annat alternativ att gå på istället wink

hör av dig!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:D

Sök