3405
Sök

Blinklösning till USA-blinkers Volvo 945

63 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Tjena har då skaffat USA-blinkers till vinterbilen och kapat och grejat och fått allt på plats. Problemet nu är att jag pillat in en liten 5W lampa som blinkers men denna syns knappt att de blinkar då positionsljuset är i samma "lykta".

Jag har läst en guide från http://www.volvo940turbo.dk/ men när jag kopplar som honom så fungerar endast blinkers och inte positionsljus.

Är det någon som har tips hur man ska lösa detta..

Tack

5 111 Inlägg
14 december 2011
Blinkerslampor brukar väl vara 21 watt?

63 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Jo men på dessa USA-blinkers finns endast ingång för en lamphållare, så då har ja borrat ett hål nedtill och dragit en egen kabel o pillat in en liten lampa, skulle inte gå att få in en stor klump..

Men det blev inget bra, någon måste ju pillat me de här ?? hmm

5 111 Inlägg
14 december 2011
De skall väl ha en tvåpolig lamphållare och lampa på 5/21 watt eller dylikt då?

124 Inlägg
14 december 2011
Volvo544special65 skrev:
De skall väl ha en tvåpolig lamphållare och lampa på 5/21 watt eller dylikt då?

de stämmer bra de man kan ta en sån i från 740 den tidiga fronten sen kopplar man som han gjort i länken ts postade
Senast redigerat av thule_92 (14 december 2011)

63 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Köp 21/5watts orangelampor
Skaffa 740 positionslamp hållare(den är tre polig, 940 har bara två poler på sin)

Sedan har jag kopplat precis som guiden beskriver men får bara igång blinkers och inget positionsljuset utav det sad

124 Inlägg
14 december 2011
har du kollat så du får ström där de ska vara ström i lamphållaren kanske glapp i kontakterna i själva lamphållaren eller så har en tråden brunit av i lampan?

63 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Nej då lampan är okej, den blinkar ju dessutom, men den vill inte lyda positionsljusets funktion.. den brände även av en säkring när ja satt på positionsljuset, men lyser de gör den ej sad

1 230 Inlägg
14 december 2011
Nema skrev:
Nej då lampan är okej, den blinkar ju dessutom, men den vill inte lyda positionsljusets funktion.. den brände även av en säkring när ja satt på positionsljuset, men lyser de gör den ej sad

då är det ju kortslutning i den! smile men annars kan du göra so jag gjorde på min 940.. koppla den lilla 5w till position och köra den stora som blinkers smile ville nämligen ha orange positionsljus men fanns ingen dubbelpolig orange lampa wink

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök