3061
Sök

255 vs 265 däck

5 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Någon som vet vilken prestanda skillnad det är egentligen? För prisskillnaden är nämligen stor.

Hittade någon sida var man kunde göra en snabb kalkyl och den visade 1.1% skillnaden kan detta verkligen stämma?

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 december 2011
Prestanda skillnaden är minimal. 1.1% skillnad i vadå? Acceleration? Varvtid på "ringen"? Förbrukning? Bromssträcka? Rullomkrets? Livslängd? Dessutom, ett visst märkes 255 kan vara lika breda som ett annat märkes 265...
Senast redigerat av dawwe (19 december 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

5 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
dawwe skrev:
Prestanda skillnaden är minimal. 1.1% skillnad i vadå? Acceleration? Varvtid på "ringen"? Förbrukning? Bromssträcka? Rullomkrets? Livslängd? Dessutom, ett visst märkes 255 kan vara lika breda som ett annat märkes 265...

Jag tror det stod revs per km vad det nu kan betyda.. Fast i detta fall handlar det om conti sport contact 3 däck så 255 och 265 kan inte vara lika bredda om det är samma märke?

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 december 2011
1.1% i rullomkrets antar jag, försumbart. Det KAN skilja i den "verkliga" bredden på respektive tillverkeras 265 som exempel.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök