3427
Sök

E85 Konventera en v70 xc 00

122 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#1
hej

har en fråga angående att e85 konvertera en v70 xc 00 vad behöver man och hur ska man göra?


2 174 Inlägg
16 januari 2012
#2
du förstör motorn och alla ledningar, kommer inte gå många mil innan stort haveri, har många bekanta som försökt sig på det där, e85 är bra om man ska trimma, då man renoverar motorn varje år stort sätt.

du tjänar inte en krona på e85 emot 95, då man monterar en bränsletrycksregulator, och för att bilen ska gå bra så ställer man på trycker 30% och där försvinner hela förtjänsten med e85, för att inte prata om slitage och tätare service intervall.

Sen behöver du chippa bilen med en e85 mjukvara för 4-5 tusen.

inte värt det helt enkelt.

Mvh en som vet.


122 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#3
det var inte om det är värt det det var om hur och vad man behöver för saker....


313 Inlägg
18 januari 2012
#4
När jag frågade om E85 till min T5 -00 fick jag svaret att jag skulle vara försiktig med E85 till den motorn. Tror de nyare såsom s60/v70n hanterar det bättre?


122 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#5
skickade till dem på AutoTech i Trollhättan och dem svarade att dem tyvärr inte kunde konvertera denna årsmodell sad så har troligtvis så pallar inte motorn det så skiter i att göra det... men tack för alla svar.


122 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#6
men är det någon som kan ge mig tips på hur man kan göra det seriöst och hållbart så tar jag gärna i mot det...


Forummoderator
26 342 Inlägg
18 januari 2012
#7
Det är härligt att du litar mer på en massa förståsigpåare här på Garaget, än folk på AutoTech som arbetar med dylika transformationer av motorer, haha.

Har själv funderat över det där med E85 men känner personligen inte att det är värt det.
Lycka till själv dock.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

122 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#8
det är lite det som är frågan om det är värt att lägga dem pengarna och få det bra men det lutar nog mer åt att inte göra det men tog upp det mer som en rolig grej.

man vill ju gärna att att det ska hålla för det så den inte står i garaget mer än på vägen liksom.


38 Inlägg
19 januari 2012
#9
hangman skrev:
du förstör motorn och alla ledningar, kommer inte gå många mil innan stort haveri, har många bekanta som försökt sig på det där, e85 är bra om man ska trimma, då man renoverar motorn varje år stort sätt.

du tjänar inte en krona på e85 emot 95, då man monterar en bränsletrycksregulator, och för att bilen ska gå bra så ställer man på trycker 30% och där försvinner hela förtjänsten med e85, för att inte prata om slitage och tätare service intervall.

Sen behöver du chippa bilen med en e85 mjukvara för 4-5 tusen.

inte värt det helt enkelt.

Mvh en som vet.

I sommar kommer nog troligen E85 ligga på 9.40kr / L

Och bensinen.... HUGA 15-20kr /L


Vinst wink

Pim_Pim
19 januari 2012
#10
hangman skrev:
du förstör motorn och alla ledningar, kommer inte gå många mil innan stort haveri, har många bekanta som försökt sig på det där, e85 är bra om man ska trimma, då man renoverar motorn varje år stort sätt.

du tjänar inte en krona på e85 emot 95, då man monterar en bränsletrycksregulator, och för att bilen ska gå bra så ställer man på trycker 30% och där försvinner hela förtjänsten med e85, för att inte prata om slitage och tätare service intervall.

Sen behöver du chippa bilen med en e85 mjukvara för 4-5 tusen.

inte värt det helt enkelt.

Mvh en som vet.

Oj så fel man kan ha.

2 174 Inlägg
19 januari 2012
#11
v40-sarkom skrev:
hangman skrev:
du förstör motorn och alla ledningar, kommer inte gå många mil innan stort haveri, har många bekanta som försökt sig på det där, e85 är bra om man ska trimma, då man renoverar motorn varje år stort sätt.

du tjänar inte en krona på e85 emot 95, då man monterar en bränsletrycksregulator, och för att bilen ska gå bra så ställer man på trycker 30% och där försvinner hela förtjänsten med e85, för att inte prata om slitage och tätare service intervall.

Sen behöver du chippa bilen med en e85 mjukvara för 4-5 tusen.

inte värt det helt enkelt.

Mvh en som vet.

I sommar kommer nog troligen E85 ligga på 9.40kr / L

Och bensinen.... HUGA 15-20kr /L


Vinst wink

nej, du ställer på soppatrycket 30%, och sen drar dom mycket mer, så förtjänsten blir 0 kr i slutänden,  och ska man räkna in tätare service intervall och slitage så går man minus, har provat och sett vad som händer.


313 Inlägg
19 januari 2012
#12
TS har inte sagt det var pga ekonomi. Om det är effekt så visst. Har du turbomotor finns det mkt annat att slösa pengar på i jakten på effekt. Avråder atech från etanol så kör man inte på det.
Senast redigerat av volvodrajvor (19 januari 2012)


29 Inlägg
20 januari 2012
#13
Hej!

Det är som Mr Dansk säger!

Det funkar bra att E85 konvertera dessa! Däremot så är det osäkert om vår APC tar denna årsmodell..

Det borde vara jag som svarat på mailet och har tyvärr nog missförstått sad

Mvh Patrik Atech


122 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
#14
oki ja det var du som hade svarat men ingen fara...
vad är det mer än bränsletruksregulatar och en om programmering av chipet behöver man?


29 Inlägg
20 januari 2012
#15
Jollejohlgren skrev:
oki ja det var du som hade svarat men ingen fara...
vad är det mer än bränsletruksregulatar och en om programmering av chipet behöver man?

Spridare + program smile



Sök