4589
Sök

SEAT CORDOBA 1,6 SXE -99 startar inte

195 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Hejsan! Det är så att min sambos bil som är en SEAT CORDOBA 1,6 SXE -99 inte vill starta.
Det hela började för cirka 2 veckor sedan när hon skulle ut en morgon och åka iväg.
Hon hoppar in i bilen, startar den och ska skrapa rutorna då helt plötsligt tvärdör bilen och vägrar starta, startmotorn går runt ibland men oftast inte.
Jag provade några dagar senare då startade den på en gång men dog så fort man släppte gasen och den vägrar starta. Samma visa efter några dagar igen så startade den men dog lite senare. Och varje gång den har startat så har den vägrat starta efteråt.
Jag har fyllt på bensin och haft i k-sprit ifall det skulle vara nån ispropp eller nåt.
Vad kan det vara för fel?
Hjälp uppskattas otroligt mycket!

Mvh Thomas

3 235 Inlägg
7 februari 2012
Du bör göra en hederlig felsökning, får den bensin, finns gnista, är alla komponenter ordentligt jordade, bra med kräm i batteriet?
Senast redigerat av engolf (7 februari 2012)

195 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Okej okej, det finns inget typ "standardfel" när den håller på som den gör nu?

3 235 Inlägg
7 februari 2012
Jag byte bränslepumpen på grannens cordoba i somras, då ville den inte starta, men gick runt på startmotorn och tände med startgas. När du säger att startmotorn ibland inte går kan det betyda elfel.

195 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Okej okej, som typ styrboxen eller något relä av något slag?smile

1 482 Inlägg
7 februari 2012
En kollegas Cordoba betedde sig likadant. Var Tändlåset som sagt upp sig i hans bil.

BLT Service
Theracords Music Label

195 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Okej okej! Går det att "tjuvkoppla" på något sätt så att man vet att det är de?smile

1 482 Inlägg
7 februari 2012
Ingen aning, han lämnade in den på verkstad. Bör väll gå. Har själv en Seat och elektroniken är inte spec avancerad. Samma fel hände på min enligt förra ägaren och då var det tändningslåset också. Jag har dock en Ibiza men det e samma skit alltihop.

BLT Service
Theracords Music Label

195 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
hehe okej, då får man väl kika lite och se om det går att lösa! Men tack för hjälpen!smile

Sök