2498
Sök

Fyrhjulsdriften fungerar inte! Suzuki baleno-02 4x4

93 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder! bilen driver endast på framhjulen ingenting alls bak! Någon som har en idé om vad felet kan vara??  smile

172 Inlägg
9 december 2011
Är du säker att den inte går in när den släpper tillräckligt på framhjulen? Testa full gas på blött gräs.

Annars leta efter missljud/lägg dig under bilen.
Kan vara allt i princip ;O

93 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Nej han är helt död bak! bilen går precis som vanligt, inga missljud alls!

Forummoderator
26 349 Inlägg
9 december 2011
Bortplockad kardan..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

93 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Bortplockad kardan..?

ska han ha blivit stulen menar du? haha smile

Forummoderator
26 349 Inlägg
9 december 2011
bananen80 skrev:
AirOne skrev:
Bortplockad kardan..?

Inte vet jag, haha.
Gissar bara. Är ju inte direkt så jag sitter här med bilen framför mig, eller vet nåt om vad som hänt tidigare.
Men saker som går sönder, har ju en tendens till att låta illa. Låter det inte, så kanske det är bortplockat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

93 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
bananen80 skrev:
AirOne skrev:
Bortplockad kardan..?

Inte vet jag, haha.
Gissar bara. Är ju inte direkt så jag sitter här med bilen framför mig, eller vet nåt om vad som hänt tidigare.
Men saker som går sönder, har ju en tendens till att låta illa. Låter det inte, så kanske det är bortplockat?

Hehe! jo det brukar ju kunna låta! om den inte finns nå elektriskt som kan påverka detta??? inte vet jag! allt funkade under halva vintern förra året! smile

172 Inlägg
9 december 2011
Finns det någon sorts styrning för att styra fyrhjulsdriften? Elektrisk eller mekanisk?

93 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
dappe89 skrev:
Finns det någon sorts styrning för att styra fyrhjulsdriften? Elektrisk eller mekanisk?

nopp kontinuerlig fyrhjulsdrift! om det inte finns något som ska fördela olika på beroende på underlaget? har ingen aning om hur det funkar på denna bil då det inte är min.

172 Inlägg
9 december 2011
bananen80 skrev:
dappe89 skrev:

nopp kontinuerlig fyrhjulsdrift! om det inte finns något som ska fördela olika på beroende på underlaget? har ingen aning om hur det funkar på denna bil då det inte är min.

Aha, då blir det ingen lätt match att svara på det över ett forum. Tyvärr ;/

93 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
joda om någon har skruvat med en sån har eller haft liknande problem! han på suzuki hade aldrig varit med om nå liknade och visste inte vad det kunde vara! ..
Senast redigerat av bananen80 (9 december 2011)

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
14 december 2011
Om jag inte missminner mig har Balenon någon form av Visco koppling som ska fördela kraften till bakhjulen när framhjulen börjar spinna. På morsans 00a bytte dom fördelningsväxeln vid c:a 32 000 mil då den började morra som fan. Kan vara samma fel på din.

93 Inlägg
16 december 2011
Trådstartare
Morsan hade in han på felsökning hos suzuki idag och då sa dom att kardan är sönder... får hisssa upp bilen i helgen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
16 december 2011
sitter en visco koppling på kardan såg jag när jag kollade på bildelsbasen så det är säkert den som packat...

Kör fort så hinner inget hända...

93 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Growe skrev:
sitter en visco koppling på kardan såg jag när jag kollade på bildelsbasen så det är säkert den som packat...

Helt rätt, det var den som tackade för sig! smile

Sök