3003
Sök

HJÄLP! mått för baslåda till 3 st 12" i 745

160 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
ja, jag har som sagt 3 st OLIKA 12" basar, en på 500w en på 400w och en på 450w RMS vet jag inte vad den ligger på.

jag vill bygga låda som fungerar att spela mycket hardstyle/dubstep/techno och sånt även lite rock n roll musik smile

vad för låda ska jag bygga? sluten eller portad? hur tjock MDF ska jag använda mig av? vore gött om den kunde kan passa precis bakom baksätet smile

om någon kan räkna ut måtten vore det snällt smile och hur jag ska bygga för att få den till att spela bäst smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)

75 Inlägg
10 maj 2012
Bestäm vilken av basarna du ska använda först. Blir inge bra om du ska blanda basar.

160 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
menar du att de bara funkar med en bas? för tänkte att man kunde sätta skiljevägg om de skulle va så smile

16 197 Inlägg
10 maj 2012
som sagt.. blanda inte..   kör med 3 `LIKA basar isf.

sen att ge tips på vad du ska ha för låda är HELT omöjligt om du inte skriver exakt vad de är för bas/basar.
Senast redigerat av evilaudio (10 maj 2012)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

160 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:

som sagt, de borde inte vara problem om man sätter en skiljevägg ?

16 197 Inlägg
10 maj 2012
Daniieel skrev:
evilaudio skrev:

som sagt, de borde inte vara problem om man sätter en skiljevägg ?

de funkar i teorin men i praktiken brukar de bli värre..   isf måste du bygga 3 OLIKA lådor eftersom de e 3 olika basar sen måste du driva dom med ett varsitt slutsteg eftersom dom säkerligen har helt olika värden.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök