Hej! Funderar på att eventuellt införskaffa mig ett par fälgar till min C70. Problemet är dock att fälgarna jag funderar på är gjorda för den nyare C70'n, dvs navhålet är för litet. Har läst lite om att folk dremlar/slipar upp hålen i fälgen och att det då ska passa. Är det någon som har någon erfarenhet av liknande, typ om det är värt det och om det är stor risk att det går rakt åt helvete osv (Murphys lag känner vi ju alla till)?
Hmm ja det var lite så jag kände när jag först läste om det (hittade trådar om det både på volvoforumet jagrullar.se och på bildelen av flashback). Tack för svar iaf!
Jo det är ju också en lösning så länge det lönar sig kostnadsmässigt kontra vad man får för liknande pengar om man köper andra fälgar, men ett bra tips som jag tackar för
Sjuk obalans får man inte om hålet inte skulle bli exakt runt. Det sitter för nära centrum av fälgen för att det ska kunna bli det om man inte är riktigt jedra klantig med dremlen.
Sjuk obalans får man inte om hålet inte skulle bli exakt runt. Det sitter för nära centrum av fälgen för att det ska kunna bli det om man inte är riktigt jedra klantig med dremlen.
Tänkte samma sak. Så vida man inte är überklantig borde ju obalansen vara som att sätta på en tyngre ventilhatt på sin höjd.
Då nyare fälgar med 63.4 oftast har högre ET-mått än din äldre V70 så kanske du kan lösa det med spacers som har en mindre navstyrning och genom detta även passa på att få fälgarna snyggt ut i skärmkanterna.