3628
Sök

Tips om mobil, HTC One S eller Iphone 4s?

Självlärd
3 083 Inlägg
30 juli 2012
FordRSC skrev:
Volvo142_73a skrev:
Går det att ringa med dagens telefoner? lol

Det är väl extrautrustning nuförtiden? tongue

Ja det låter så när folk tipsar om telefoner i alla fall. Det går o göra det o det o det o det. ALLT utom o ringa xD.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 489 Inlägg
30 juli 2012
Mitt förslag är och vänta tills oktober då iPhone 5 kommer ut (prelmånad oktober)

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 juli 2012
Bebben skrev:
aha_100 skrev:
Ja skulle inte kört något annat än iphone, iOS är mycket bekvämare och enklare att använda.

En högst personlig åsikt, min vän.

En åsikt jag delar med Aha_100, iPhone är inte rakt igenom marknadens bästa telefon men det är i mina ögon fortfarande den bästa helheten man kan köpa. Den har tyvärr blivit sämre med åren och iOS är inte i närheten av den stabilitet och den smidighet tidigare versioner kunde stoltsera med, vilket är intressant eftersom de flesta produkter/mjukvaror brukar bli bättre med tiden, men likt telefonen i sig tycker jag att även iOS är den bästa helheten idag.

Men i så fall är det vettigt att invänta nästa generation iPhone, antingen för att köpa en helt ny modell eller för att priserna på tidigare generationer brukar sjunka när en ny lanseras.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

412 Inlägg
30 juli 2012
Samsung Galaxy SIII hands down.

Provat iPhone, den höll i 6 dagar i min ägo och det kändes inte sådär jättekul att displayen sprack när den ramla ner från nattduksbordet.
Har även en iPod dock 3G men är ju fortfarande samma operativ som med iPhone 4/4s men i mitt tycke så är Android bättre. (Tror att det är 4.0.1 i SIII)

Sen att man inte behöver tänka på vart närmaste eluttag finns om man planerar att lämna huset i mer än 20 minuer gör ju inte saken sämre.

*notera att jag sarkastiskt påpekar iPhones otroligt dåliga batteritid*

135
├┼┼
24 R

Skaune
31 juli 2012
Trådstartare
Efter mycket (läs jävligt mycket.) velande blev det en vit Iphone 4s.. Återstå o se om man gjorde rätt! Känner mig som en i mängden nu, ALLA har ju Iphone.. hmm

tack för alla tips o tankar!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
31 juli 2012
T-Gul_ skrev:
Efter mycket (läs jävligt mycket.) velande blev det en vit Iphone 4s.. Återstå o se om man gjorde rätt! Känner mig som en i mängden nu, ALLA har ju Iphone.. hmm

Bra val! Skriver han som har en "Ericssony" från 1998... tongue

Ja tänker tvärt om, varför köpa en "kopia" då man kan köpa en iPhone

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 juli 2012
T-Gul_ skrev:

Att iPhone blivit en vanlig telefon är jag kluven till för att vandra bort från ämnet något, å ena sidan bör det tolkas som ett tecken på att det är en riktigt bra telefon å andra sidan kommer jag ihåg när jag köpte min första iPhone just för att det var ett ovanligt och roligare val än de då så populära modellerna från Sony Ericsson (Exempelvis Walkman-serien).

Angående batteritid är jag nöjd med min iPhone4, den klarar två dygn utan behov av att laddas. Då används telefonen (Samtal och meddelanden) flitigt, internet används någon eller några gång/er om dagen men mest kortare stunder, Blåtand är konstant aktiverat för bilens handsfree och ljusstyrkan är något lägre än jag velat ha den: På 80-85% någonstans.  Jag kan även ägna tid åt något spel då och då, det finns en del bra tidsfördriv till modellen.

Sänker du ljusstyrkan gör det en stor skillnad på batteritiden, höjer du den till 100% (Där skärmen gör sig bäst) kortas batteritiden kraftigt. Klart att man aldrig kan ha för lång batteritid, men jag har inte stött på någon smartphone som klarar mer än ett till två dygn med normal användning. Det är den största nackdelen med telefontypen i mina ögon.

Hoppas du blir nöjd med valet, i värsta fall verkar iPhone ha ett bra andrahandsvärde. Den utvägen kanske gör dig lite lugnare med ditt val? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Skaune
31 juli 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
T-Gul_ skrev:

Att iPhone blivit en vanlig telefon är jag kluven till för att vandra bort från ämnet något, å ena sidan bör det tolkas som ett tecken på att det är en riktigt bra telefon å andra sidan kommer jag ihåg när jag köpte min första iPhone just för att det var ett ovanligt och roligare val än de då så populära modellerna från Sony Ericsson (Exempelvis Walkman-serien).

Angående batteritid är jag nöjd med min iPhone4, den klarar två dygn utan behov av att laddas. Då används telefonen (Samtal och meddelanden) flitigt, internet används någon eller några gång/er om dagen men mest kortare stunder, Blåtand är konstant aktiverat för bilens handsfree och ljusstyrkan är något lägre än jag velat ha den: På 80-85% någonstans.  Jag kan även ägna tid åt något spel då och då, det finns en del bra tidsfördriv till modellen.

Sänker du ljusstyrkan gör det en stor skillnad på batteritiden, höjer du den till 100% (Där skärmen gör sig bäst) kortas batteritiden kraftigt. Klart att man aldrig kan ha för lång batteritid, men jag har inte stött på någon smartphone som klarar mer än ett till två dygn med normal användning. Det är den största nackdelen med telefontypen i mina ögon.

Hoppas du blir nöjd med valet, i värsta fall verkar iPhone ha ett bra andrahandsvärde. Den utvägen kanske gör dig lite lugnare med ditt val? smile

tack för dina rader! smile just batteritiden, min nuvarande X8 (ursäkta svordommen) håller inte en dag ens känns det som, men den väger inget o tål stryk som fan, de e där jag e orolig för iphonen, måste fixa skal o annat.. ^^ Men de låter ändå lovande, känns som man e heeeelt efter när man inte kan allt om just Iphone! xD

Min undran är just, det är den vanligaste luren, men varför i helvete gör man den då bara i 2 färger??? :S Vitt kändes solklart!

Självlärd
3 083 Inlägg
31 juli 2012
T-Gul_ skrev:
Rquired skrev:
T-Gul_ skrev:

tack för dina rader! smile just batteritiden, min nuvarande X8 (ursäkta svordommen) håller inte en dag ens känns det som, men den väger inget o tål stryk som fan, de e där jag e orolig för iphonen, måste fixa skal o annat.. ^^ Men de låter ändå lovande, känns som man e heeeelt efter när man inte kan allt om just Iphone! xD

Min undran är just, det är den vanligaste luren, men varför i helvete gör man den då bara i 2 färger??? :S Vitt kändes solklart!

Dom flesta telefonerna i dagsläget är ju svarta eller vita.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

535 Inlägg
31 juli 2012
Victory!!

Ontop:

Ang batteritiden är de väl skit samma vilken lur man tar, finns ju ingen telefon man tömmer på en dag endå och jag har då inget problem med att ha laddarn i varje natt..

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
1 augusti 2012
T-Gul_ skrev:

Är väl skit samma om du är "en i mängden" sålänge du är nöjd med den? smile

Sök