4054
Sök

Sänka e39 Tips o Råd tack

144 Inlägg
11 augusti 2012
panda666 skrev:
PITSTOP skrev:
Beställ Isåfall justerbara coilovers från schmiedmann. Då kan du höja/sänka den som du vill.

tror det får bli så^^ är det någon här som pallar hjälpa mig med montering eller tror du jag klarar själv:)=?

Med lite mekvana klarar du att byta fram iaf, det är inte svårare än att byta bromsskivor.
Du klarar nog att byta bak också om du följer en guide men det är ett hästjobb jämfört med fram som tar 15-30 min per sida. Sedan behöver ni nog vara 2 för att plocka ur innerskärmarna bak...

4 261 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
werik skrev:
panda666 skrev:
PITSTOP skrev:
Beställ Isåfall justerbara coilovers från schmiedmann. Då kan du höja/sänka den som du vill.

tror det får bli så^^ är det någon här som pallar hjälpa mig med montering eller tror du jag klarar själv:)=?

Med lite mekvana klarar du att byta fram iaf, det är inte svårare än att byta bromsskivor.
Du klarar nog att byta bak också om du följer en guide men det är ett hästjobb jämfört med fram som tar 15-30 min per sida. Sedan behöver ni nog vara 2 för att plocka ur innerskärmarna bak...

uff..har hört om att det ska vara krångel med att byta bak.:

får nog se

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
11 augusti 2012
Du kommer nog att klara av det själv ska du se wink
Sök på nätet efter DIY E39 coilovers eller lowering så får du massor med instruktioner med bilder och info.

Lycka till!!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
11 augusti 2012
Tyvärr har jag ingen bild uppe.
Tar du tumstocken och mäter mllan däck och skärmkant kommer du se att bilen är ganska exakt 30mm högre fram nu om du har friska dämpare och fjädrar.
Om du pm:ar din mejl adress eller mobil nummer så skickar jag gärna ett par bilder sp du ser hur lågt 50-30 blir:)
Här har vi ganska höga vägbulor och jag kan göra över dom i 10-15km/h utan att skrapa i.
Ibland på extremt dåliga vägar eller en grusväg med hög mitten så kan läppen under bilen skrapa i lite ibland.
Men i övrigt kör jag ganska hårt och oförsiktigt och har aldig skrapat i mer än den undre plastläppen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

4 261 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Tyvärr har jag ingen bild uppe.
Tar du tumstocken och mäter mllan däck och skärmkant kommer du se att bilen är ganska exakt 30mm högre fram nu om du har friska dämpare och fjädrar.
Om du pm:ar din mejl adress eller mobil nummer så skickar jag gärna ett par bilder sp du ser hur lågt 50-30 blir:)
Här har vi ganska höga vägbulor och jag kan göra över dom i 10-15km/h utan att skrapa i.
Ibland på extremt dåliga vägar eller en grusväg med hög mitten så kan läppen under bilen skrapa i lite ibland.
Men i övrigt kör jag ganska hårt och oförsiktigt och har aldig skrapat i mer än den undre plastläppen.

@pitstop: tack:))

@marwin: ok litar på dig:) skickar pm snart.

så det får bli alltså 50-30:) nu hänger bara på ifall jag beställer fjädrar eller coils:)

tack så mycket allesammans för alla goda råd och svar.

Sök