3841
Sök

Val av turbo till 945

Traktormek.
62 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#1
Ska man köra på ett Mitsu TD04H-18/19T eller eftermarknads typ GT30/35 som finns på bl. a H2M racing i en 940? Bra och mindre bra erfarenheter av dessa? Tips mottages tacksamt smile.
945:an ifråga har 531-topp och 3" avgas och ska utrustas med 968 spridare, 3" LMM och KL:s anpassade chip för detta. Funderar även på intercoolerbyte men eventuellt får det bli en senare fråga :p.


573 Inlägg
29 augusti 2012
#2
Ta en t70, blir bra sprutt me dom, men inte fullt ladd förns runt 4000rpm men tycker man d e kul me ketchup effekt e d bra hehe rekomenderar att byta till k lr v-kam me! smile

MSCR

Traktormek.
62 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
#3
T70 är ju visserligen ett billigare alternativ men samtidigt åker man på å bygga med till extern dump å lite sånt pul då. Finns ju även begagnade agg typ Holset HX35 och liknande men har ingen erfarenhet av dessa heller. Det är bruksbilen det ska sitta i så jag vill helst undvika ketchupeffekt tongue. BTW, klarar motorn den här modifikationen utan att byta stakar. Har hört att de ska palla ca 350 häst, men jag tror knappast man kommer högre än max 280-300 häst med ovanstående? Rätta mig om jag har fel smile.


573 Inlägg
29 augusti 2012
#4
nepp finns wastegatehus för ca 400kr att köpa som passar o då kan man ha intern wastegate. Är det bruksbil tycker jag att det nog räcker med en t3/t4 wink  jupp d klarar den om den e i bra skick, polaren har en ft motor som e helt standard med en t70 o ca 1,2bars laddtryck. Ja d landar väl på nåt sånt smile

MSCR

Traktormek.
62 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
#5
Det räcker med turbo så det klarar av att svara mot effekten som chip och spridare orkar ge wink. Men jag vill ju såklart få ut mesta möjliga av grejjerna tongue.


Traktormek.
62 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
#6
Sen funderade jag över vitsen med vattenkyld turbo? Slangarna finns ju så det känns onödigt att behöva plugga dom. Varken T70 eller T3/T4 brukar ju va vattenkylda tongue.



Sök