2876
Sök

Hjälp behövs med felsökning av avtagande av laddtryck.

183 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#1
Har en 855 T5 med större turbo samt dp å kat har även ljusblåa spridare, steg 3 chip
Nu till mitt problem.
Jag laddar 1,2 utan problem men nu tankade jag E85 rent det fungerade fläckfritt tills nu då laddet sjönk till 0,7.
Har kört ca 60mil med E85 rent utan problem tills igår då den helt plötsligt gick ner i laddtryck efter ett stopp på ca 1 timme.
Det känns som han inte orkar putta på som förr.
Tar jag bort Magnetventilen laddar den 0,4.
Har kollat alla vakumslangar.
Kan det vara E85 som är boven här.
Någon som har haft samma problem.
Jag kommer att tanka 95 igen men har ca 40l kvar.
Senast redigerat av xconswe (6 oktober 2012)

Det är inte laddet som dödar.

AUTOTECH
762 Inlägg
6 oktober 2012
#2
E85 är nog inte boven!



xconswe skrev:
Har en 855 T5 med större turbo samt dp å kat har även ljusblåa spridare, steg 3 chip
Nu till mitt problem.
Jag laddar 1,2 utan problem men nu tankade jag E85 rent det fungerade fläckfritt tills nu då laddet sjönk till 0,7.
Tar jag bort Magnetventilen laddar den 0,4.
Har kollat alla vakumslangar.
Kan det vara E85 som är boven här.
Någon som har haft samma problem.
Jag kommer att tanka 95 igen men har ca 40l kvar.

183 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#3
Ok. Frågan är vad det kan vara.
Mv verkar funka då den går ner till grund när jag tar bort kabeln.

Det är inte laddet som dödar.

AUTOTECH
762 Inlägg
6 oktober 2012
#4
Jag tippar på läcka i tryckrör! Men börja med att nolla bilen! Sedan kollar du ladd efter det, den kan gått i limpläge för den höjer tändningen när man kör E85 för den spikar/knackar inget och då ställer bilen på lite på egen hand!


xconswe skrev:
Ok. Frågan är vad det kan vara.
Mv verkar funka då den går ner till grund när jag tar bort kabeln.

183 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#5
Okej..
Men Salle hur nollar jag min, jag har försökt att ta bort batteripolen i 30min.
Har även testat ett annat chip samt org boxen.
Tack för hjälpen.

Det är inte laddet som dödar.

AUTOTECH
762 Inlägg
6 oktober 2012
#6
Det e batteripolen och det skall inte ta mer än 10min!
Då e det bara att gå över slangar/rör igen låna ngns MV/Lmm och testa om inte då får du kolla tändspolarna dem kan spöka med!

xconswe skrev:
Okej..
Men Salle hur nollar jag min, jag har försökt att ta bort batteripolen i 30min.
Har även testat ett annat chip samt org boxen.
Tack för hjälpen.

183 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#7
Tackar Salle...
Nu ska jag ut å kolla igen ...

Det är inte laddet som dödar.

8 885 Inlägg
6 oktober 2012
#8
Vill du ha tråden kvar så redigera rubriken
2§ När du startar en ny tråd
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

183 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#9
Hamilton skrev:
Vill du ha tråden kvar så redigera rubriken
2§ När du startar en ny tråd
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Hoppas denna är godkänd nu...

Det är inte laddet som dödar.

183 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
#10
Kan det vara Ic som har en läcka tro?
Hur testar man den.
Det verkar som den inte kan bygga upp trycket.
Kan det var turbon jag vet att jag har ett axiellt glapp, försöker hitta ett nytt avgashus då jag redan har en ny mellan del men den passar inte mitt avgashus.

Det är inte laddet som dödar.


Sök