2814
Sök

Kvalite på Schmiedmann bromsskivor

17 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Tjenare!
Har precis köpt mig en E46 328i -99 och behöver byta bromsskivor.

Kollade på Mekonomen i stan och dom ville ha 3.000 för alla skivor runt om på bilen, ej klossar.
Sen gick jag till Schmiedmann och hittade att jag kunde få bromsskivor OCH klossar runt om bilen för 2000 kr.

Självklart dubbelkollade jag alla produkterna och fick fram att priset faktiskt stämmer.

Eftersom prisskillnaden var rätt så jäkla enorm så tänkte jag kolla runt om någon vet vad det är för kvalite på grejerna där? Så jag inte behöver byta allting igen inom alldeles för kort tid, så kul är det inte att göra.

Sen tänkte jag passa på och kolla hur svårt det är att montera angel eyes kiten som Schmiedmann säljer, dvs de kit som är för att modifiera original lyktor, är det värt att köpa dessa eller ska man lägga mer pengar på ett par helt nya lysen?

Tacksam för snabba svar!
Senast redigerat av folkesonn (18 oktober 2012)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 oktober 2012
Det finns några trådar om väldigt missnöjda kunder som handlat hos dom. Jag är en av dom.
Jag skulle råda dig att inte handla någonting hos schmeidmann.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

17 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Jo, jag har hört om långsamma leveranser och dylikt dock verkar produkterna ha kommit fram till slut.

Då jag inte har någon extrem brådska att fixa grejerna så är det ju inte fel att spara lite pengar så länge grejerna visar sig vara sjysta tänkte jag.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 oktober 2012
Okej:) ja grejerna kommer tillslut. Frågan är ju bara hur länge man får vänta och hur mycket spydiga och otrevliga kommentarer man får;) det har varit lite varierande kvalité på deras grejer, men bromsarna vet jag inget om.
Men det är viktigt med bra kvalité på bromsarna på bmw. Så jag skulle inte vågat prova dom, men det kanju funka smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
18 oktober 2012
Schmiedmann säljer Zimmerman skivor samt skivor från bl.a Meyle så bara att köra på.
Gällande lev tiden så ser du när du beställer ifall det finns på lager i sverige eller i danmark.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 oktober 2012
Där dom anger leverans tiden borde det stå något i stil med: "även om din vara finns i vårat lager i Sverige är leveranstiden upp till 3 veckor. OBS! Kunder som ifrågasätter leveranstider, våra undanflyckter och påhitt är dåliga kunder och kommer ombes att handla någon annanstans."

huh?
10 427 Inlägg
18 oktober 2012
Jag köpte Meyle-bakskivor & Vaico-bromsbelägg (nästan gratis) till min 323Ci.
Tycker beläggen dammar rätt så mycket, att skivorna redan har börjat blivit lite slitna
(har redan börjat bli kanter) men i övrigt har jag inga anmärkningar alls.

Ny Meyle bak-bromsskiva från Schmiedmann vs gammal BMW-skiva (14600mil/11år)
https://www1.garaget.org/gallery/images/14/13540/13540-f8078b8b84b91b324e02454792df8f25_large.jpg

Kostar just nu 618kr/paret hos Schmiedmann (dock ej samma som till 328) och BMW originalskivor köpta genom Schmiedmann (listpriser) kostar 776kr/styck.

1 534 Inlägg
18 oktober 2012
När det gäller bromsar köpte jag Zimmermann-skivor från tyska eBay till min e39, körde på såna borrade skivor.
Dom fungerar skitbra!

Ang. Schmiedmann har jag bara bra erfarenheter från dom, har inte krånglat för mig och deras produkter håller bra kvalité..
Senast redigerat av jetta16v (18 oktober 2012)

152 Inlägg
22 oktober 2012
Jag har handlat av Schmiedmann och tycker allt fungerat klockrent. Jag har dock inte testat deras bromsskivor.

Men njurar, gälar, läderrepartionsmedel, mattor etc. Leveranstiderna var bra. Strulade en gång men dom löste mer än bra. Jag är riktigt nöjd faktiskt!

Sök