3711
Sök

Tyskland till Sverige.. någon hjälp bara en liten fråga. :)

14 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
hej det är så att jag ska flytta från tyskland nu tillbax te sverige .     Har min tyska bil här opel corsa  kanske nån som vet om besiktningen i tyskland gäller i sverige också?
om jag besiktar bilen här gäller den då i sverige eller måste jag besikta den ännu en gång?

och  min svensk reggade bil har jag här med   men den är varken  besiktigad skattad eller försäkrad   har ringt aktsam dem gör inte tillfällig försäkring har ni någon idea  hur kan kan köra med den till sverige?

Väntar svar   tackar..

tycker ni att denna fälgen passar på min rambo?

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
22 oktober 2012
Ska du regga in den tyska bilen i Sverige måste du både reg och kontroll-besiktiga den här. Ska du bara köra med den tyskreggad måste den vara besiktigad (och skattad) i Tyskland. Är dock osäker på hur länge du får köra runt med en tyskraggad bil om du bor och är skriven här.

/Mattias

443 Inlägg
22 oktober 2012
matteeee skrev:
Ska du regga in den tyska bilen i Sverige måste du både reg och kontroll-besiktiga den här. Ska du bara köra med den tyskreggad måste den vara besiktigad (och skattad) i Tyskland. Är dock osäker på hur länge du får köra runt med en tyskraggad bil om du bor och är skriven här.

Sex månader har jag för mig att det är

36 Inlägg
23 oktober 2012
Lite off topic här, men undrar ungefär hur lång tid det tar att komma ner till Tyskland(Hamburg) om man bilar?

Tack i förhand smile, Edwin.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
24 oktober 2012
Negern3000 skrev:
Lite off topic här, men undrar ungefär hur lång tid det tar att komma ner till Tyskland(Hamburg) om man bilar?

Tack i förhand smile, Edwin.

Från Gbg? 7h28min enligt google maps. 639km.

/Mattias

36 Inlägg
24 oktober 2012
Aa tack smile. kollade där men verkade lite mycket!

Tack ändå.

MVH.

Sök