2586
Sök

Golf II

107 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Hej.

Jag har en golf II -91 1,6 och det är dålig tomgång på den när jag varvar upp den lite och släpper gasen så stängs nästan bilen av. och när man stannar vid en rödljus så brukar bilen stängars av. har även probelm men när jag ska gasa på lite och komma upp i fart så hackar den sig upp känns som om den kvävs lite?

Skulle jättegärna behöva några tips på vad det kan va för fel. //Viktor

24 Inlägg
22 mars 2007
Viveland skrev:
Hej.

Jag har en golf II -91 1,6 och det är dålig tomgång på den när jag varvar upp den lite och släpper gasen så stängs nästan bilen av. och när man stannar vid en rödljus så brukar bilen stängars av. har även probelm men när jag ska gasa på lite och komma upp i fart så hackar den sig upp känns som om den kvävs lite?

Skulle jättegärna behöva några tips på vad det kan va för fel. //Viktor

Säkert packning mellan förgasare/insug. Klassiskt fel. De spricker så bilen tar in tjyvluft där och går orent på låga varv. På högt varv blir det undertryck och sprickan "sugs ihop" och bilen går bättre.

Lätt att kolla. Lyft försiktigt i slangen upp till förgasaren under gång. Om bilen går sämre när du lyfter så sitter felet där. Viktigt att du är försiktig, en polare förstörde packningen på min bil när han felsökte, den var hel innan. Tack för det, kompis. smile

107 Inlägg
23 mars 2007
Trådstartare
Okej tackar så mycket. ska kolla det.

10 287 Inlägg
23 mars 2007
Rubriker skall vara informativa så att man mha rubriken kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om.

Se: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

Tråd låst
Usel rubrik

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök