3825
Sök

Vad är denna gitarren värd?

24 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Jag köpte en Stratakopia av märket Spuier (http://www.thomann.de/se/fender_squier_ … rw_frd.htm) och jag när jag köpte den var jag skitdålig på gitarr men nu har jag utvecklats relativt mycket sen jag köpte den och känner att jag har vuxit ur den. Jag kollar på gitarrer i fyratusenkronorsklassen och då är några hundralappar helt plötsligt mycket pengar. Allt är i proportion till annat och när man köper hus är några hundra kronor ingenting men när man skall köpa/sälja intstrument i denna prisklass så är några hundra spänn absolut intressant. Dessutom behöver jag bara en gitarr eftersom jag endast spelar 10 - 30 minuter om dagen.

Jag har vårdat gitarren som man vårdar ett barn. Den är i perfekt skick på alla punkter förutom att den saknar sving. Jag använder aldrig svingen så därför plockade jag av den. Så med det utmärkta skicket som gitarren faktiskt är i så anser jag personligen att jag kan sälja gitarren för 450 spänn (prutat och klart) och det följer med en gammal Suzukiförstärkare. Förstärkaren är dock inte den bästa men för en nybörjargitarr så räcker förstärkaren i början i alla fall. Jag tänker att gitarren, som kostade drygt 850 spänn ny, är värd 450 spänn och förstärkaren får vara som ersättning för att den saknar svaj.

MVH
Nerman
Senast redigerat av Nerman (29 november 2012)

Sök