Går inte på alla cylindrar. Den drar nästan dubbelt så mycke bensin och är allmänt slö, så klart.. Vet vilken cylinder som den inte går på. Ska börja med att köpa nytt tändstift imorgon. Tändstiftet var även oljigt när jag skruvade upp de. Kan även ha nått med spridarna att göra har jag hört.
Kan nada om bilar sj så ni vet
Men vad kan de anars vara för fel å vad kan de tänkas kosta? Kanske är ett vanligt fel på volvo? Om de nu inte skulle va tändstiftet. Vad ska jag ta för nästa steg för att kolla?
är det en vanlig gl, är det kolvringarna är det lättare att byta hela motorn om du inte vill pilla lite och plocka isär den och renovera. vet inte vad det kostar. finns verktyg att köpa, t ex biltema har nog verktyg.
är det en vanlig gl, är det kolvringarna är det lättare att byta hela motorn om du inte vill pilla lite och plocka isär den och renovera. vet inte vad det kostar. finns verktyg att köpa, t ex biltema har nog verktyg.
Nej de är en GLT 16v.. Har biltema verktyg att provtrycka? Eller kan de finnas nån snäll mack eller liknande som man kan låna av. Om jag nu har med mig någon kunnig som kan så att säga
Tyvärr så är volvos fina B234f motorer kända för otäta ventiler /alternativt brända ventiler.Gör ett kompressionsprov så kommer du upptäcka dålig kompression.Då är det bara att demontera toppen för renovering.Kasta ej bort pengar på nya tändstift innan du gjort kompressionsprov.
Jo det är väl riktigt det du säger om tänddelarna ,men ännu en gång ,B234f 16 v är känd för otäta ventiler.Så börja med ett kompressionsprov innan du lägger ut pengar på tänddelar.
Ska testa med ett kompprov då.. Men nu provade jag endå byta tändstift till den cylindern den inte går på. De blev ju så klart inget skillnad. Men såg även de hade kommit upp olja eller nått där man skruvar ner stiftet. Ska de va så?
Nej så ska det inte vara,det kan vara rester av oförbränt bränsle.Mao den går illa på denna cylinder och med tiden surar ner sig.Men om det är kladd efter olja så kan det vara värre än otäta ventiler.