3361
Sök

Bmw e30 går varm

25 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
har en bmw e30 318i 1987, och den det går vatten till dom 2 slangarna som går till termostaten, men den som går ut från termostaten in i kylarn igen blir inte varm, så vattnet vill inte gå igenom termostaten verkar det som, även fast jag satt dit en ny termostat nu så funkar det inte, nån som har något tips?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
3 januari 2013
Häll vatten i den slangen som inte blir varm. Kan ligga luft på andra sidan. Hade iaf det problemet på min m20b25

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

37 Inlägg
3 januari 2013
Som boostrider säger, är nog luft i systemet..
Testa att lufta hela systemet..

Hissa upp bilen i fronten eller låt den stå i lutning sen häll i vatten alternativt pressa i vatten tills det är fullt! smile

25 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Boostrider skrev:
Häll vatten i den slangen som inte blir varm. Kan ligga luft på andra sidan. Hade iaf det problemet på min m20b25

men när man tar av termostaten så ligger det ju fult i vatten i den men när man varmkörbilen så blir den slangen inte varm alltså måste det vara att vattnet inte går igenom termostaten?

48 Inlägg
3 januari 2013
säger som dom andra oskar man måste lufta systemet på dem flesta bmws...

25 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
frid jag har kört den utan lock och hållt på tryckt lite på slangarna, vad kan jag mer göra? ska jag tappa ur allt vatten och börja från början eller?
Senast redigerat av zeerk (3 januari 2013)

48 Inlägg
3 januari 2013
öppna luftskruven och lägg på tryck i påfyllnings hålet Emilsson lyckades blåsa med käften, men jag skulle ha tagit tryckluft men då får du vara försiktigt så du inte blåser i för mycket tryck så du spränger något. sen så ska bilen luta så att påfyllningshålet och luftskruven är högsta punkten i kylsystemet.

BMW fantast
1 172 Inlägg
3 januari 2013
Jag brukar trycksätta med vatten i en 2 liters colaflaska. Öppna luftskruvarna. Ta av locket på kylaren. Sätt flaskan uppochner i hålet och kläm. Då trycker du ut luften ur systemet. Stäng luftskruvarna medans vatten rinner ut.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

25 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
okej ja då vet jag! försökte leta efetr luftskruvar igårkväll men hitta inget men får kolla lite nogrannare idag i ljuset smile

48 Inlägg
4 januari 2013
Är en liten plast skruv med stor stjärna.

48 Inlägg
4 januari 2013
Är en liten plast skruv med stor stjärna.

Sök