2604
Sök

Inkoppling av turboklocka på en D24T

174 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder...
är det någon som vet vart jag ska sätta slangen till mätaren ?
Står att det ska va någon vakumslang men vilken ?
Den mellan turbo och wastegaten? 

Mvh Jocke

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

Diagnostekniker
2 713 Inlägg
25 december 2012
#2
Sätt T-korset på vakuumslangen mellan turbo och insug.

Mvh

Up the RA

174 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
#3
Okej ! Tack ska pröva det !

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

Diagnostekniker
2 713 Inlägg
25 december 2012
#4
Det kan även vara en bra idé att byta ut den slangen mot en ny ifall att den skulle spricka.
När jag kopplade in laddmätare till min s40 så sprack den gamla slangen runt T-korset men som tur var så hade jag köpt 1m slang i förväg.
Det är nog lika bra då jag betalade 19kr för 1m. smile

Mvh
Senast redigerat av Jesper328 (25 december 2012)

Up the RA

21 Inlägg
25 december 2012
#5
Tänk på att det inte är samma med diesel och bensinare, på dieslar har du ju inget vacum...

174 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
#6
https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137077/137077-88c7189fce757774bf4f26c48cec5e46.jpg


kopplade mitt t-kors där och då visade mätaren laddtryck på 0.8bar .. vet dock inte vad en d24t ska ladda hmm

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

460 Inlägg
4 januari 2013
#7
joakimahlen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/138/137077/137077-88c7189fce757774bf4f26c48cec5e46.jpg


kopplade mitt t-kors där och då visade mätaren laddtryck på 0.8bar .. vet dock inte vad en d24t ska ladda hmm

på tomgång visar den 0 va? smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

DEVIL
1 171 Inlägg
4 januari 2013
#8
joakimahlen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/138/137077/137077-88c7189fce757774bf4f26c48cec5e46.jpg


kopplade mitt t-kors där och då visade mätaren laddtryck på 0.8bar .. vet dock inte vad en d24t ska ladda hmm

Kan säga att det stämmer, men när jag hade en d24 som har helt orginal låg den mellan 0,8-1.1 ungefär.

Den ska självklart stå på 0 vid tomgång också smile

bmw m power

460 Inlägg
4 januari 2013
#9
Legosoldaten skrev:
joakimahlen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/138/137077/137077-88c7189fce757774bf4f26c48cec5e46.jpg


kopplade mitt t-kors där och då visade mätaren laddtryck på 0.8bar .. vet dock inte vad en d24t ska ladda hmm

Kan säga att det stämmer, men när jag hade en d24 som har helt orginal låg den mellan 0,8-1.1 ungefär.

Den ska självklart stå på 0 vid tomgång också smile

Det jag tänkte på med tomgången där va att nån skrev att en dieselmotor också hade vacum.. smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

174 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
#10
GasGlad1337 skrev:
Legosoldaten skrev:
joakimahlen skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/138/137077/137077-88c7189fce757774bf4f26c48cec5e46.jpg


kopplade mitt t-kors där och då visade mätaren laddtryck på 0.8bar .. vet dock inte vad en d24t ska ladda hmm

Kan säga att det stämmer, men när jag hade en d24 som har helt orginal låg den mellan 0,8-1.1 ungefär.

Den ska självklart stå på 0 vid tomgång också smile

Det jag tänkte på med tomgången där va att nån skrev att en dieselmotor också hade vacum.. smile

ja den står på noll..

om en dieselmotor nu inte har något vacum som ni säger... vart kommer vacumet som går till bromsservon ifrån då?

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

Black Smoke Racer
73 Inlägg
5 januari 2013
#11
Sitter ju en vaccum pump på toppen:)

174 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
#12
ah skitsamma..

om jag har fattat det hela rätt så den slangen jag kopplade mitt t-kors på är till för att pumpen ska veta när laddtrycket kommer? för att den sedan ska kunna skicka in mer bränsle?

betyder det då att nu när jag har satt på ett extra rör förloras massa vacum "tryck" till pumpen så att pumpen skickar in för lite diesel när laddet kommer ?

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

460 Inlägg
5 januari 2013
#13
joakimahlen skrev:
ah skitsamma..

om jag har fattat det hela rätt så den slangen jag kopplade mitt t-kors på är till för att pumpen ska veta när laddtrycket kommer? för att den sedan ska kunna skicka in mer bränsle?

betyder det då att nu när jag har satt på ett extra rör förloras massa vacum "tryck" till pumpen så att pumpen skickar in för lite diesel när laddet kommer ?

njaa det lär du inte märka av.. alla gör ju så? smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)


Sök