2577
Sök

Fick inget kvitto, firman i konkurs. Hur göra?

660 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
Hejsan!

För att göra en lång historia kort så sammanfattar jag bara, jag köpte ett steg från Blekingebilradio och när steget levererades så ångrade jag mig och skickade tillbaka detta och böt steg i samma veva mot ett annat dyrare

Han tog tillbaka det första steget utan frågor och skicka det nya, dock fick jag inget kvitto på detta... Nu gick dom som många vet i konkurs så hur gör jag om det exempelvis blir stulet? Har steget liggandes just nu under sängen då jag inte vågar ha det iskruvat i sommarbilen under vintern,

Går det på något vis att fixa detta eller är det kört?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 624 Inlägg
15 februari 2013
You are screwed, du kan ju inte reklamera (om så behövs) till ett företag som inte finns....

2 452 Inlägg
15 februari 2013
nä men han behöver fortfarande ett kvitto om det nu skulle bli stulet ur bilen så att försäkringsbolaget ser vad han betalat o så dom drar ifrån en viss 10%-50% beroende hur gammalt det är.

döden kommer tillbaka

KHRacing
15 februari 2013
Gå till en annan bilradiosäljare, förklara din situation & fråga snällt om de kan ge dig ett värderinsgintyg !?

660 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:
Gå till en annan bilradiosäljare, förklara din situation & fråga snällt om de kan ge dig ett värderinsgintyg !?

Ok fungerar det? Kanske ska prata med försäkringsbolaget istället, få lite raka svar på hur jag ska göra

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

12 086 Inlägg
15 februari 2013
Sen när behöver man visa upp kvitto för stereoutrustning utöver det normala?
Jag har för mig jag läste i mina vilkor att de ersätter stereoutrustning upp till 15000kr, utan krav på kvitto.

5 131 Inlägg
15 februari 2013
när mina saker blev stulna så skicka jag in orderbekräftelse osv samt kontoutdrag å det räckte. tack och låv var mina saker bara 6 månader gamla så fick tillbaka 100% smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 452 Inlägg
16 februari 2013
är olika från försäkringsbolag,dels för att du ska kunna få rätt ersättning så kan dom vilja ha kvitto,har du inget kvitto så drar dom av dubbelt så mycket....vet då jag själv inte hittade mitt ena kvitto,fick mindre tack vare det.

döden kommer tillbaka

1 863 Inlägg
16 februari 2013
Vid konkurser ska man vända sig till konkursförvaltaren som har hand om firmans nedläggning, prova där först om du vill ha kvitto på grejerna.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Fisketokig
2 997 Inlägg
16 februari 2013
Ta bilder på produkten före och efter montering så det syns vad det är för något och att det sitter i din bil.

Skulle de bli stulen så ta det bara med försäkringsbolaget.

Om jag skulle ha allt jag inte har kvitton kvar på under sängen fick det bli en förhöjd våningssäng.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök