Nu har vi börjat med projektet igen. Bilen blir helt och hållet racebil och kommer inte registreras för vägen. Min kära far hjälper mig att bygga vidare.
Det har stått still av flera anledningar sedan över ett år tillbaka, framför allt på grund av lägenhetsrenovering och lite hälsoproblem.
Jag vet inte om det fortfarande finns intresse när vi nu återupptar detta gamla avstannade projekt. Men jag lägger upp lite bilder på vad som gjorts i veckan i alla fall...
Bakre bromsskiva i en av uppsättningarna 17-tummare.
Bakbroms med adapter
Provmonterat bakbromsar. Konverterat från trumbromsar till skivor med hjälp av delar från andra bilar och specialtillverkade adapters min pappa och jag designat.
Tanken bortplockad. Kommer ersättas av mer racinganpassad variant...
Dags att prova stol igen. Den hamnar oerhört långt bak och långt ner. Riktig DTM-känsla!
Testar pedalställ.
Det var tvungen att byggas in en bit i väggen för att få rätt vinkel och avstånd till stolen. Jag är för lång för den här bilen...
Kapa lite här och där
Bakskärm under uppbyggnad.
Bakskärm med nästan färdig innerskärm i plåt.
Ser bra ut med nya bromsar, racefälgar och breddning. Gott om plats!
Jag följer i de tysta sedan starten.. Grymt ovanligt och kul projekt är de! Jag kanske bara har glömt och jag kanske inte orkar gå tillbaka i tråden, men vad blev motorvalet?
Jag följer i de tysta sedan starten.. Grymt ovanligt och kul projekt är de! Jag kanske bara har glömt och jag kanske inte orkar gå tillbaka i tråden, men vad blev motorvalet?
Hehe Vi har inte bestämt oss än. Det är många funderingar fram och tillbaka. Är mest sugen på en traditionellt trimmad sugmotor, men det hinner säkert ändra sig...
Hehe Vi har inte bestämt oss än. Det är många funderingar fram och tillbaka. Är mest sugen på en traditionellt trimmad sugmotor, men det hinner säkert ändra sig...