2517
Sök

Rostskyddsbehandling i Kronoberg/Blekinge/norra Skåne?

5 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
Som topic lyder, jag skulle vilja ha tips på firmor i Kronoberg, Blekinge eller norra Skåne som gör rostskyddsbehandling till ett någorlunda humant pris. Kontaktade Autocenter i Växjö som kanske är den mest kända där och fick ett pris på 8000kr för bara behandling av underredet....

1 587 Inlägg
12 februari 2013
Outbacker73 skrev:
Som topic lyder, jag skulle vilja ha tips på firmor i Kronoberg, Blekinge eller norra Skåne som gör rostskyddsbehandling till ett någorlunda humant pris. Kontaktade Autocenter i Växjö som kanske är den mest kända där och fick ett pris på 8000kr för bara behandling av underredet....

Du kan nog få de gjort av nån "utan kvitto" du vet, kompis grej :p haha för en cirka 1500-2000 kan ja tänka mig..

5 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
Severin skrev:
Outbacker73 skrev:

Du kan nog få de gjort av nån "utan kvitto" du vet, kompis grej :p haha för en cirka 1500-2000 kan ja tänka mig..

Säkerligen, men då måste jag ju ha tag i någon med resurser att kunna utföra det. Verkar inte vara så många som håller på med det längre.

1 587 Inlägg
12 februari 2013
Resurser ? Vad jag vet så är det sprayburkar man gör det med o de kostar 300-500kr för hela underredet smile
Iofs kan du göra de själv bara du har en lyft big_smile eller så får du ligga under bilen o göra det.

5 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
Severin skrev:
Resurser ? Vad jag vet så är det sprayburkar man gör det med o de kostar 300-500kr för hela underredet smile
Iofs kan du göra de själv bara du har en lyft big_smile eller så får du ligga under bilen o göra det.

Nja, jag vill ju ha en seriös behandling där bilen först högtrycktvättas undertill och sedan måste lös gammal underredsmassa skrapas bort. Alltså ett jobb man helst gör på en lyft. Tyvärr har jag inte tillgång till det annars hade det redan varit gjort.

1 587 Inlägg
12 februari 2013
Outbacker73 skrev:
Severin skrev:

Nja, jag vill ju ha en seriös behandling där bilen först högtrycktvättas undertill och sedan måste lös gammal underredsmassa skrapas bort. Alltså ett jobb man helst gör på en lyft. Tyvärr har jag inte tillgång till det annars hade det redan varit gjort.

OKej tyvärr ser jag inte vilken bil du har, så om det är värt eller inte att lägga ner stora summor på att underredsbehandla bilen.. Har du en micra från -89 så lägger du nog inte ut dom pengarna, men om du har en fin bil så, ja kanske..

236 Inlägg
12 februari 2013
Severin skrev:
Outbacker73 skrev:

lycka till att behandla alla hålrum osv med sprayburk

Man måste ha humor

1 587 Inlägg
12 februari 2013
Korsen skrev:
Severin skrev:
Outbacker73 skrev:

Som sagt, beror på vad man har för bil.. Vill man lägga ner 8000 på att få det ordentligt gjort så gör man det, hellre köper jag en skit bil för 5000 och kör den på vintern istället smile

236 Inlägg
13 februari 2013
Severin skrev:
Korsen skrev:
Severin skrev:

Som sagt, beror på vad man har för bil.. Vill man lägga ner 8000 på att få det ordentligt gjort så gör man det, hellre köper jag en skit bil för 5000 och kör den på vintern istället smile

om du räknar på en " skitbil" för 5000kr.. lägg till kostnaderna för skatt,försäkring , kanske högre förbrukning ?

men 8k är lite mycket, fråga runt på olika ställen så ska det nog gå att få ner nån/fler tusenlappar

Man måste ha humor

1 587 Inlägg
13 februari 2013
Korsen skrev:
Severin skrev:
Korsen skrev:

om du räknar på en " skitbil" för 5000kr.. lägg till kostnaderna för skatt,försäkring , kanske högre förbrukning ?

men 8k är lite mycket, fråga runt på olika ställen så ska det nog gå att få ner nån/fler tusenlappar

Ja precis men du sparar mil och massa annat som sänker din bil i värde, t.ex. bara att köra den på vintern är en av faktorerna.. Men man gör som man vill smile

236 Inlägg
14 februari 2013
Severin skrev:
Korsen skrev:
Severin skrev:

Ja precis men du sparar mil och massa annat som sänker din bil i värde, t.ex. bara att köra den på vintern är en av faktorerna.. Men man gör som man vill smile

att köra den på vintern är ju inga problem, dessutom rostar det inte i -grader. Är man bara noga med att vårda bilen... så är ju nästan sommaren värre

Man måste ha humor

5 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
Well, tillbaka till ämnet. Ingen som har några tips?

9 Inlägg
21 februari 2013
Outbacker73 skrev:
Well, tillbaka till ämnet. Ingen som har några tips?

http://www.dinitrolcenter.se/naermaste_station

8000kr för bara underredet är tokdyrt! Vad är det för bil?

Sök