3703
Sök

Volvo 945a bakrutorna går endast att veva ner ca 15-20cm

45 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Hejsan.
Jag har en volvo 945 ltt som jag har ett rätt jobbigt problem på. Det är så att mina bakrutor endast går att veva ner ca 15-20cm och det är samma sak på min 744 som står här hemma och jag har kollat på det ett antal gånger och förstår mig inte på vad det är för fel på det.
När man vevar ner och precis innan det tar stopp eller ja går för tungt så är de precis som att där dörrhandtaget sitter på insidan trycks ut ifrån dörren precis som att de spänner sig där eller något liknande någon som vet om det är någon spärr där eller hur jag fixar det?

//Carl

1 798 Inlägg
16 april 2013
Utformningen på bakdörrarna gör att du inte kan få ner rutorna mer, det finns helt enkelt inte plats.

45 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Jo men det roliga är att en polare har en 745a och han kan veva ner dom så kanske den sticker upp 10cm nerifrån
Min går endast att veva ner 15cm ungefär det är precis att man får ut ett huvud igenom rutan om man lutar på den :s

1 798 Inlägg
16 april 2013
Man ska ju inte åka med huvudet utanför, så jag ser inget problem med detta wink

45 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Haha nae jag vet men skrev det bara som ett förslag smile man vill ju ändå kunna veva ner nästan hela vägen som det brukar gå att göra

111 Inlägg
16 april 2013
Hmm, barnlås? Har sett det på nyare VAG bilar i kombination med elhissar. En 10-15 cm går det att sänka men inte mer, så att barn inter lycka krypa ut ur bilen genom rutan.

278 Inlägg
17 april 2013
Är de bytta högtalare? Dom brukar ta i smile

45 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
Satt inte ens några i när jag köpte den. För när jag drar ner rutan tills det tar stopp så trycker det ut som fasen där vid handtaget på insidan hmm

Sök