3495
Sök

Volvo 740 -84 startar i någon sekund sen dör den. B230E

65 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Har lite problem med en 740 som jag köpte för några månader sedan, det är så att den startar i någon sekund för att sedan bara dö igen, man kan starta om den men då får samma problem igen. Misstänker att det är något fel på sprutet (K-jet) eftersom den kanske inte får soppa. Någon idé?

Volvo 940 Driftingprojekt
--------> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298928 <--------
Primär sponsor > Motornord <

847 Inlägg
28 april 2013
grim-reaper skrev:
Har lite problem med en 740 som jag köpte för några månader sedan, det är så att den startar i någon sekund för att sedan bara dö igen, man kan starta om den men då får samma problem igen. Misstänker att det är något fel på sprutet (K-jet) eftersom den kanske inte får soppa. Någon idé?

jag har samma fel på min honda crx ( den svarta ) men har fortfarande inte hittat felet, den kan oxå dö när jag är ute och kör och luktar man noga så känner man att det luktar bensin, fast jag tror att min modul har gått sönder, kanske är något sånt på din oxå?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

65 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Crxkoffe skrev:
grim-reaper skrev:

jag har samma fel på min honda crx ( den svarta ) men har fortfarande inte hittat felet, den kan oxå dö när jag är ute och kör och luktar man noga så känner man att det luktar bensin, fast jag tror att min modul har gått sönder, kanske är något sånt på din oxå?

Kanske, men tvivlar lite på det. Killen som jag köpte den av sa att den gick helt utmärkt förra sommarn och att han inte hade tid att göra det som behövde göras. Det var att sätta dit ett sug och sedan bara tuta och köra. Även om den nu inte funkar sä köpte jag den för 500kr så om det nu inte går att fixa så sätter jag dit en förgasare. Men vill helst inte göra det då jag kommer förlora lite hästar på att göra det. Fler tips?

19 Inlägg
28 april 2013
prova plocka av luftmätaren o kolla så allt rör sig fint. du kan plocka isär bränslehuvudet men det är inte att rekommendera om du inte är duktig på att mecka.

har lite bosch k-jetronic dokument så pm med mail om du vill ha dom.
har även styrtrycks regulator och luftmätare med bränsle huvud liggande som kan agera i utbildande syfte eller köpas för en slant.

förövrigt så skulle en video varit till hjälp kanske.

hoppas de löser sig

65 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
skinnyy skrev:
prova plocka av luftmätaren o kolla så allt rör sig fint. du kan plocka isär bränslehuvudet men det är inte att rekommendera om du inte är duktig på att mecka.

har även styrtrycks regulator och luftmätare med bränsle huvud liggande som kan agera i utbildande syfte eller köpas för en slant.

hoppas de löser sig

Allting rör sig fint, har redan kollat det. Berätta bara hur man laddar upp en video så kan jag gå ut och filma. Skickar PM.

Med.lem
3 759 Inlägg
28 april 2013
bara jag som tycker det låter som igensatt bränslefilter?
När du försöker starta primar bilen och tycker fram lite soppa, men orkar inte för att hålla den igång. Testa att vrida av och på tändningen några gånger å se om den håller sig vid liv längre. Gör den det så byt filtret.
Senast redigerat av Mr_EmCom (28 april 2013)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

847 Inlägg
28 april 2013
grim-reaper skrev:
skinnyy skrev:

hoppas de löser sig

Allting rör sig fint, har redan kollat det. Berätta bara hur man laddar upp en video så kan jag gå ut och filma. Skickar PM.

för att ladda upp en video här på garaget måste du först skaffa dej ett konto på youtube sedan ladda upp videon där, sen efter det så går du in på din garagetprofil och lägger till videons länk här på garaget så kan folk se videon smile eller så kan du bara ladda upp på youtube oxå och länka honom den sidan förstås tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Sök