3354
Sök

Audi a4 2.0Tfsi rycker... motorstörningslampa lyser!

30 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Hejsan! Har många gånger fråga om detta fenomen men aldrig fått något bra svar..

Bilen har ryckt ett bra ta nu, (1år typ) och verkstan har inte hittat något fel..

Motorstörningslampan började lysa, så vi kollade med datorn, Den sa att katalysatoreffekt under tröskelvärde bank 1.
Så nu har jag bytt kat och ny lamdasond i katen, men lampjäveln fortsätter att lysa. Så fort den kommer fram så rycker bilen. När verkstan nollat felkoden så går bilen som ett skållat ollon... men så kommer den tillbaka innom loppet om 2 dagar.

Tändspolarna har jag just fått bytt på goodwill, men det gjorde ingen skildnad.

Vad är det mer som kan ställa till det ? bilen är dahlbäckchippad och har 3" från turbo och efter katten.

(Kan det vara att lambdasonden i katen får för högt flöde på sig så man måste chimsa ut den ?)

Någon annan som har fått detta fenomen? FÖr nu är jag less på att sitta å åka i ryckningar!!!!

665 Inlägg
10 maj 2013
Eller kan det vara chip/box som är paj. Försök hitta org box o testa

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

110 Inlägg
11 maj 2013
spridarkontakt som glappar? hade problemet på min OPC iaf,

Värt att kolla kanske?

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
11 maj 2013
Din backventil för vevhusventilationen är trasig!
Den ger ifrån sig en felkod på lambdasond, motor rycker och motorlampa tänds.

Den sitter under motorkåpan ,med 3-4 skruv till ventilkåpan, en plastslang, formad som ett U går till insuget, är det olja i den så byt backventilen så kommer motorn gå bra igen!
Senast redigerat av Tobbetdi (11 maj 2013)

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

5 119 Inlägg
11 maj 2013
Tobbetdi skrev:
Din backventil för vevhusventilationen är trasig!
Den ger ifrån sig en felkod på lambdasond, motor rycker och motorlampa tänds.

Den sitter under motorkåpan ,med 3-4 skruv till ventilkåpan, en plastslang, formad som ett U går till insuget, är de tolja i den så byt backventilen så kommer motorn gå bra igen!

fan precis va ja tänkte på när ja läste rubriken nyss smile
man kan ibland märka det på att oljelocket på ventilkåpan inte går att öppna när motorn går  dåligt.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

30 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Tack så mycket, Ska ta och kolla upp ventilen.. Återkommer då jag hunne göra det smile

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök