3318
Sök

Byte av topplockspackning - plana toppen eller inte?

82 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
#1
Håller på att byta topplockspackning på min C36 AMG från 1996. Ska jag plana toppen i samband med detta?

//Thomas

Hur svårt kan det va?!

1 125 Inlägg
22 maj 2013
#2
Jag skulle rekomendera det,jag kanske är lite petig men jag gör alltid det när det är alu-topp


4 670 Inlägg
22 maj 2013
#3
Planar alltid topp vid byte! Eller minst lämnar in för mätning o varje gång har dom varit tvungna o plana smile


32 Inlägg
23 maj 2013
#5
Jag gjorde det inte på latte-saaben när jag bytte cylindhuvudpackning. Startade direkt och gick utan problem så länge jag hade den.

Latte Saaben ska överleva!

2 174 Inlägg
23 maj 2013
#6
Kberg skrev:
Jag gjorde det inte på latte-saaben när jag bytte cylindhuvudpackning. Startade direkt och gick utan problem så länge jag hade den.

en gammal jävla motor med knappt märkbar effekt är la inte så kinkig det är ju ändå en 5000 krs bil. Ska det göras ordentligt enligt konstens alla regler ska blocket mätas och toppen planas, för när packningen går sönder, försvinner vattnet oftast och då kan toppen gå varm väldigt lätt, och det är enormt viktigt att det är helt plant.

Plana toppen kostar allt från 300-1500 kr bereoende på verkstad.



Sök