Om det nu är att bilen blir sur för att den får för mkt bränsle, hur kan det vara att den tillslut startar då? får den inte lite bränsle var gång man försöker starta eller det förbrukas lite till varje startförsök?
Det har med insprutningsystemet att göra. Jag vet inte hur ja ska förklara. Men soppan blir bara inte rätt när de är varmt ute för då tror den att.
Hittade detta på nätet också men de på engelska.
Try this test to determine if your engine is flooding (too much fuel due to a leaking fuel injector or related problem): When it's hot and the engine won't start, push the accelerator pedal all the way to the floor and crank for 10 seconds or less. If it starts and runs, that indicates a rich fuel condition. Pushing the pedal to the floor puts your computer into the "clear flood" mode where it stops injecting any more gas and your also opening your throttle plate as wide as possible to let as much as into the engine as possible. You might also consider having your engine coolant temperature sensor (ECT) checked or replaced. If there's ever been a yellow check engine light on your dash in the last month, have the computer error codes read out to help diagnose the problem.
Om det nu är att bilen blir sur för att den får för mkt bränsle, hur kan det vara att den tillslut startar då? får den inte lite bränsle var gång man försöker starta eller det förbrukas lite till varje startförsök?
Det har med insprutningsystemet att göra. Jag vet inte hur ja ska förklara. Men soppan blir bara inte rätt när de är varmt ute för då tror den att.
Hittade detta på nätet också men de på engelska.
Try this test to determine if your engine is flooding (too much fuel due to a leaking fuel injector or related problem): When it's hot and the engine won't start, push the accelerator pedal all the way to the floor and crank for 10 seconds or less. If it starts and runs, that indicates a rich fuel condition. Pushing the pedal to the floor puts your computer into the "clear flood" mode where it stops injecting any more gas and your also opening your throttle plate as wide as possible to let as much as into the engine as possible. You might also consider having your engine coolant temperature sensor (ECT) checked or replaced. If there's ever been a yellow check engine light on your dash in the last month, have the computer error codes read out to help diagnose the problem.
okej! så då ska jag prova det nästa gång f*nskapet inte startar.. borde kunna testa att trampa på gaspedalen även efter jag gjort ett misslyckat försök att starta väl, eller måste det vara innan jag försöker starta första gången (det är ju lite lynnigt, är det mulet ute men varmt så kan det ju va att han vägrar gå igång också.. så det krävs iaf ett försök för o veta vilket humör bilen är på..)